۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۸۱۲۸۸
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

طلبه باید انقلابی، ولایتمدار و متقی باشد

حجت الاسلام ناصری با اشاره به طلبه تراز انقلابی، گفت: طلبه باید انقلابی، ولایتمدار و متقی باشد، این تقوا و پرهیز از معصیت در طلبه جوان است که به او ارج و ارزش می دهد و او را متمایز از دیگران می کند.
حجت الاسلام صمد ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز امشب در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر رعایت تقوا و تبعیت از ولایت فقیه، اظهار داشت: طلبه تراز انقلاب یک طلبه مقتی و ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه طلاب باید در یک نگاه منطقی مسائل زندگی خود را طرح ریزی و مدیریت کنند و تقوا را محور عملکرد خود قرار دهند، تصریح کرد: اگر تقوا نباشد علم انسان ارزشی نخواهد داشت، این تقوا و پرهیز از معصیت در طلبه جوان است که به او ارج و ارزش می دهد و او را متمایز از دیگران می کند.

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر اینکه یکی از شاخه های تقوا در یک طلبه انقلابی، ولایتمداری است، افزود: طلبه ولایتمدار نه تنها برای خود مفید خواهد بود بلکه دارای دغدغه اجتماعی و پیرو بیانات رهبر انقلاب به دنبال رفع مشکلات جامعه و ترویج اسلام ناب محمدی خواهد بود.

وی با اشاره به توجه و دقت طلاب به مسائل سیاسی و محور قرار دادن بیانات رهبر انقلاب در تشخیص سیاسی، تصریح کرد: طلاب لازم است در کنار توجه به دروس حوزوی و رعایت تقوا، در موضوعات اجتماعی نیز توجه کافی داشته باشد و خود را در درون جامعه ببیند.

مدیر مدرسه علمیه تبریز با بیان اینکه حوزه ها و روحانیت تأمین کننده غذای فکری جامعه و مردم هستند، افزود: باید روحانیت در ارتباط جامعه به فکر رفع مشکلات فرهنگی و اندیشه ای در مردم باشند و اجازه ندهند تا دشمن با نفوذ خود فرهنگی دینی مردم را دچار خدشه کند.

وی با تأکید بر دوری از مسائل حاشیه ای، افزود: طلاب علوم دینی نباید اسیر مباحث حاشیه ای شوند، باید با جدیت تمام دروس حوزوی را بیاموزند تا در آینده بتوانند تا آموزه های اسلامی را در بین مردم تبیین کنند و به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بپردازند، مدارس علوم دینی باید بر مسائل علمی تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر نظم و حضور به موقع در کلاسهای درس، افزود: ضروری است تا طلاب محترم در تمامی کلاس های آموزشی شرکت کنند تا از علم آموزی غافل نشوند، نظم و انضباط تحصیلی یک مسأله مهم در تحصیل علوم دینی و تعمیق آموزه های اسلامی است./854/302/ب1

ارسال نظرات