۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

سستی در عمل به دستورات دینی از نشانه‌های بی‌ایمانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سستی در عمل به دستورات دینی را نشانه‌ بی‌ایمانی دانست و گفت: برخی افراد با وجود اینکه می گویند معتقدند اما نسبت به انجام واجبات سست هستند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه تفسیر قرآن کریم با اشاره به آیه 172 سوره نساء، اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید: «هرگز مسیح از اینکه بنده خدا باشد، ابایی ندارد و همچنین ملائکه مقرب نیز ابائی از بندگی خدا ندارند و هر کس از بندگی خدا استنکاف بورزد و تکبر کند، پس خدا به زودی آنها را در نزد خود محشور می کند».

وی در تفسیر آیه گفت: در همه انجیل ها حضرت مسیح به صراحت اعلام می کند که من بنده و پیامبر خدا هستم، بنابراین هیچ معنا ندارد که پسر برای پدرش بندگی کند و یا خودش را بپرستد و یا اینکه یکی از سه خدای فرضی آن دوتای دیگر را عبادت کند، پس مسیح بنده و فرستاده خداست و تفکر پدر، پسر، روح القدس خارج از حد دین است.

وی به آیه 173 سوره نساء اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می فرماید « امّا کسانی که ایمان آوردند و عمل‌های شایسته کردند، پاداش‌های آنان را به طور کامل خواهد داد و از فضل و رحمت خود بر آنان خواهد افزود، و اما کسانی که ابا و تکبر کردند آنها را به عذابی دردناک کیفر خواهد داد و برای خود جز خداوند سرپرست و یاوری نخواهند یافت».

امام جمعه ارومیه گفت: خداوند در این آیه تصریح می کند که علاوه بر اجر و پاداش اعمال نیک از فضلش نیز بی حساب برای مؤمنان پاداش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: هر کس در راه خدا یک عمل خیر انجام دهد، خداوند 700 برابر به او پاداش می دهد که این امر مصداق «یزیدهم من فضله» است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی  اضافه کرد: برخی ها از روی جهل خدا را عبادت نمی کنند اما برخی ها از روی تکبر و خودبزرگ بینی از عبادت و بندگی خدا استنکاف و امتناع می کنند که عذابی سخت در انتظار آنها است.

وی گفت: کسانی که به خدا و روز قیامت اعتقاد و ایمان دارند باید به دستورات الهی عمل کنند، برخی افراد با وجود اینکه می‌گویند معتقدند اما نسبت به انجام واجبات دینی از جمله خمس، زکات، نماز و روزه سستی می کنند.

وی با بیان اینکه خداوند با رحمت با بندگانش رفتار می کند، اظهار داشت: بندگان الهی با وجود اینکه غرق در نعمات الهی هستند باز ناسپاسی می کنند درحالی که خداوند با رحمت رفتار می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جامعه به رحمت الهی و به برکت نفس های قدسی امام زمان(ع) از نعمات الهی برخودار است، در حالی که اگر خداوند با عدالت رفتار می کرد هیچ کس مجال بهره مندی از روزی های الهی را نمی یافت./936/202/ب2

ارسال نظرات