۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۴۶۱
حجت الاسلام اسماعیلی خبر داد؛

راه‌اندازی سطح 2 در حوزه علمیه فیروزکوه

امام جمعه شهرستان فیروزکوه از گسترش فعالیت های حوزه علمیه برادران و خواهران این شهرستان خبر داد.
نشست جامعه روحانیت شهرستان فیروزکوه در قم حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست جامعه روحانیت و مسؤولان شهرستان فیروزکوه در بیت آیت‌الله سید عنایت الله دریاباری استاد اخلاق حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی در این جلسه با بیان اینکه در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان فیروزکوه سطح دوم آموزشی راه‌اندازی شده است، گفت: با تمام مشکلاتی که در این حوزه علمیه وجود دارد، آیت‌الله دریاباری با نهایت تلاش خود توانست این دشواری‌ها را هموار کرده و خدمات ارزنده‌ای را به طلاب ارائه دهد.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند از سوی مسؤولان آن‌چنان که شایسته باشد، مساعدت و همکاری در جهت پیشرفت حوزه علمیه این شهرستان صورت نگرفته است.

ضرورت همکاری مسؤولان در جهت پیشبرد اهداف تبلیغی

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران این شهرستان نیز با 14 طلبه خواهر راه‌اندازی شد که از آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا هم‌اکنون هشت تن از بانوان این شهرستان نام‌نویسی کرده‌اند که این نشانگر علاقه‌مندی مردم به تحصیل در حوزه علمیه است.

وی افزود: علمای این شهرستان هفته‌ای یک روز به مدارس رفته و اقامه نماز جماعت دارند اما آمار راضی‌کننده‌ای نیست؛ بنابراین برای افزایش اینگونه فعالیت‌ها ضرورت دارد وسایل حمل‌ونقل در اختیار حوزه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه طرح امین یک در مدارس شهرستان در حال اجرا است، عنوان کرد: دو تن از بانوان طرح هجرت در حال حاضر در حال فعالیت‌ در مدارس دخترانه هستند که به اذعان مدیران این مدارس این دو بانو توانسته‌اند روحیه انقلابی و مذهبی را در دانش‌آموزان به‌شدت افزایش دهند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد دیگر بانوان طلبه در شهرستان و همچنین آقایان طلبه نیز به نوبه خود در این‌گونه فعالیت‌ها اعلام آمادگی کنند تا در این زمینه‌ها به‌کار گرفته شوند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اجتماعی، فرهنگی و شبهات اعتقادی ابراز داشت: ما هم‌اکنون با توجه به کمبود وجود نیرو پاسخگوی نیاز مردم به‌ویژه جوانان نیستیم؛ بر این اساس ضرورت دارد طلاب برای سامان دادن به وضعیت موجود همکاری بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه اسوه پرورند، گفت: مردم باید علمای بزرگ اسلام و همچنین حوزه‌های علمیه را قدر بدانند و همواره در جهت عمل به ارزش‌های معنوی تلاش وافر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن تقدیر از حضور مردم فیروزکوه در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهند مردم این شهرستان به همراه طلاب انقلابی حوزه امام صادق(ع) در راهپیمایی اخیر با توجه به نامساعد بودن هوا نسبت به سال گذشته حضور پررنگ‌تری داشته‌اند که باید قدردانی شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: مردم با بصیرت ایران با وجود همه نابسامانی‌های موجود در کشور میان انقلاب و مشکلات موجود جدایی قائل شده و همواره برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب با تمام وجود تلاش می‌کنند که این عمل حاکی از ولایت‌مداری مردمان این مرز و بوم دارد.

طلاب در برابر جریان‌های انحرافی بایستند

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام اسماعیل شجاع با بیان اینکه در شهرستان فیروزکوه فرهنگ بومی و بسیار خوب وجود دارد، گفت: در این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر بزه‌های فرهنگی بسیار کم‌تر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه از سوی دولت بودجه‌های فرهنگی کاهش یافته، اظهار داشت: با وجود همه این مشکلات عملکرد سازمان تبلیغات به‌گونه‌ای بوده که این خلأ احساس نشود به‌طوری که در ایام تبلیغی، مبلغان به گونه‌ای سازمان‌یافته به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و به نشر عقاید اسلامی می‌پردازند.

وی ادامه داد: اردوگاهی در این شهرستان راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان از مناطق مختلف به آنجا آورده می‌شوند و تحت آموزش‌های فرهنگی، دینی، تربیتی، عقایدی و اخلاقی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام شجاع خاطرنشان کرد: علت جولان دادن برخی جریان‌های انحرافی عدم حضور روحانیان در سطح جامعه است؛ بنابراین ضرورت دارد طلاب علوم دینی محکم در برابر اینگونه‌ جریان‌ها ایستادگی کرده و همواره در سطح جامعه حضوری فعال داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه در پایان یادآور شد: در این شهرستان به لطف و عنایت خداوند در تمامی ایام عزاداری از جمله محرم، صفر، فاطمیه و غیره مراسم‌های مذهبی در هیئات برگزار می‌شود و مردم نیز استقبال ویژه‌ای دارند./841/پ201/ب1

ارسال نظرات