۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۵۱۹
امام جمعه سراب:

پذیرش طلاب مؤمن و متعهد در ترویج گفتمان حوزه انقلابی مؤثر است

حجت الاسلام اکرمی گفت: پذیرش طلاب مؤمن و متعهد به انقلاب در ترویج گفتمان حوزه انقلابی مؤثر خواهد بود، بستر ساز این حوزه انقلابی پذیرش و حضور جوانان با اندیشه و آرمان انقلابی در حوزه است.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اظهار داشت: حوزه بهترین فرصت، بهترین درس و بهترین مکان و بالاترین افتخار است که انسان می تواند با توفیق الهی در آن حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه سراب یکی از موفق‌ترین حوزه های علمیه استان محسوب می شود، افزود: این حوزه علمیه از نظر اخلاقی و تحصیلی با همت طلاب تلاشگر و اساتید مجرب توانسته است در استان موفق عمل کرده و در رده های نخست حوزه های علمیه استان قرار داشته باشد.

تولیت حوزه علمیه سراب دروس حوزه علمیه را درس معرفت الهی و جلوس در پای درس امام صادق (ع) دانست و اذعان داشت: دروس حوزوی از آنجایی که نشانگر مسیر سعادت بشری و معرفت مبدأ هستی یعنی وجود مقدس باری تعالی است دارای ارج و ارزش والایی است.

وی با بیان اینکه معنویت و تقوا در حوزه های علمیه و عاری بودن از معاصی الهی این مکان را به بهترین مکانها تبدیل کرده است، گفت: حوزه علمیه به جهت همین اجتماع انگیزه های الهی و معنوی در کنار هم، بستر ساز تقویت معنوی و ایمانی جوانان است.

حجت‌الاسلام اکرمی با تأکید بر حضور جوانان مؤمن، متعهد، انقلابی و درس‌خوان در مدارس علمیه و دعوت از آنها برای تحصیل دروس حوزوی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بستر کمال‌یابی برای جوانان است، حضور در حوزه های علمیه توفیق الهی را می طلبد و سبب ارتقای معنوی جوانان است.

وی حضور در حوزه های علمیه را یک افتخار بزرگ دانست و تصریح کرد: افتخار تبلیغ دین اسلام و تحصیل تقوا، معنویت و علم دین نصیب محصلان حوزه های علمیه است، تبلیغ دین و تلبس به لباس نبی مکرم اسلام (ص) یک افتخار حقیقی برای انسانهای پارسا است.

امام جمعه سراب با تأکید بر ترویج گفتمان حوزه انقلابی در میان حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: پذیرش طلاب مؤمن و متعهد به انقلاب در ترویج گفتمان حوزه انقلابی مؤثر خواهد بود، بستر ساز این حوزه انقلابی پذیرش و حضور جوانان با اندیشه و آرمان انقلابی در حوزه است./302/854/ب1

ارسال نظرات