۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۷۶۰
پاپ:

تروریسم با هیچ دینی ارتباط ندارد

رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز، ۲۹ بهمن، با ارسال پیامی به صدها نفر از رهبران ادیان و جوامع که در کالیفرنیا گرد هم آمده‌اند، از راه‌ نداشتن تروریسم در ادیان سخن گفت.
پاپ فرانسیس

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی به صدها نفر از رهبران ادیان و جوامع که در کالیفرنیا گرد هم آمده‌اند گفت: هیچ‌کس جنایتکار و هیچ دینی، تروریستی نیست.

وی افزود: تروریسم مسیحی وجود ندارد، تروریسم یهودی وجود ندارد و تروریسم اسلامی هم وجود ندارد؛ این‌ها وجود ندارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: افراد فقیر و فقیرتر متهم به خشونت می‌شوند، با این حال بدون وجود فرصت‌های برابر؛ اشکال مختلف خشونت و درگیری، زمینی حاصلخیز برای رشد پیدا کرده و در نهایت منفجر می‌شوند.

پاپ فرانسیس گفت: در میان همه جوامع و ادیان، کسانی هستند که به سمت افراط‌گرایی و خشونت می‌روند و به خاطر تعمیم‌هایی که از سر ناشکیبایی شکل می‌گیرند، این عده قدرت می‌گیرند زیرا عامل تغذیه آن‌ها خشونت و بیگانه‌ستیزی است.

وی گفت: «من از شما تقاضا می‌کنم که بیایید با هم تمام تلاش خود را به کار گیریم که هرجا نفرتی هست؛ عشق بکاریم، هرکجا آسیب هست؛ گذشت بکاریم، هرکجا اختلاف هست؛ وحدت بکاریم و هرکجا خطا هست؛ حقیقت بکاریم».

به نوشته ایکنا، گردهمایی جنبش‌های مردمی با حضور رهبران ادیان و جوامع مختلف از جمعه، ۲۸ بهمن آغاز شده است و تا ۱ اسفند ماه در شهر «مدستو» در ایالت کالیفرنیای آمریکا ادامه دارد./982/ب102/د

ارسال نظرات