۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۱۸۷۸
استاد مرکز تخصصی نماز:

خانواده مهم‌ترین دستگاه و خاستگاه ارائه تعلیمات دینی به فرزندان است

استاد مرکز تخصصی نماز قم با اشاره به اینکه خانواده نخستین نهاد تعلیم و تربیت در مكتب اسلام است، گفت: بر این اساس نهاد خانواده مهم‌ترین دستگاه و خاستگاه ارائه تعلیمات دینی به فرزندان است.
نشست خانواده مطهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد کاظمی، استاد مرکز تخصصی نماز قم عصر امروز در نشست آموزشی «خانواده مطهر» که با شرکت کارکنان دستگاه‌های خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش بی‌بدیل خانواده در تربیت اسلامی نسل جدید کشور، اظهار کرد: خانواده نخستین و مهم‌ترین نهاد تعلیم دین در مكتب مقدس اسلام است و اگر این نهاد دگرگون شود، همه كاركردهای ارزشی تغییر می‌کند.

وی افزود: همه نگاه‌های روایی و حدیثی اسلام به نهاد خانواده و تعلیم و تربیت معطوف شده و این خانواده است كه باید مهم‌ترین دستگاه و خاستگاه آموزش تعلیمات دینی به فرزندان باشد.

این كارشناس دینی و مشاور خانواده اضافه کرد: آنچه در خانواده‌ها اصل و اساس تربیت دینی است، محبت و درك مشترك بین اعضای خانواده است و اینجا است كه خانواده كاركرد اصلی خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام كاظمی خاطرنشان كرد: در خانواده‌هایی كه محبت و مهربانی در آنها حاكم است، هیچ نابهنجاری و آسیبی خودنمایی نمی‌کند و سطح معارف دینی هم در این خانواده‌ها در رده بالایی قرار دارد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی هم در این مراسم از برگزاری بیش از 80 نشست خانواده مطهر در استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: نشست آموزشی نماز با عنوان خانواده مطهر، در سطح خانواده و اولیای مدارس استان در تمام شهرستان‌های استان در حال برگزاری بوده که تا پایان سال بیش از 80 نشست با این عنوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست‌ها با محوریت آموزش خانواده‌ها و با هدف دعوت فرزندان به نماز در مدارس استان در حال برگزاری است که در قالب این برنامه اساتید مورد تأیید مركز تخصصی نماز با حضور در مدارس به تبیین شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز می‌پردازند.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا پایان این سلسله نشست‌ها، بیش از 8 هزار خانواده دانش آموزان استان آموزش‌های مربوط به نماز را فراگرفته و از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی خانواده مطهر با هدف تأکید بر نقش خانواده‌ها در گسترش فرهنگ نماز در جامعه با حضور اساتید مركز تخصصی نماز در استان برای مجموعه‌های مختلف اداری هم برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات