۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۱۹۷۶
مدیر حوزه علمیه شیروان:

تربیت نسل ارزش‌محور درگرو تعامل حوزه و آموزش و پرورش است

مدیر حوزه علمیه شیروان با اشاره به نقش تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش در جذب استعدادهای برتر به مدارس علمیه، گفت: تربیت نسلی ارزش‌محور و پایبند به مبانی دینی درگرو همکاری و تعامل گسترده حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر حوزه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فصل پذیرش طلاب در مدارس علمیه و نقش ویژه آموزش و پرورش در این زمینه، اظهار کرد: تعامل حوزه و آموزش و پرورش گام مهی در راستای پاسخگویی به نیازهای علمی و فقهی نسل جدید است.

وی افزود: هدف حوزه و آموزش و پرورش تربیت نسلی ارزش‌محور و پایبند به مبانی دینی است؛ از این‌ رو برگزاری کلاس‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی بین اساتید این دو نهاد علمی و دینی نقش ویژه‌ای در راستای رسیدن به این هدف مهم دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به تعامل سازنده حوزه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) و آموزش و پرورش شهرستان شیروان، کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش را حرکتی مؤثر درزمینهٔ بهره‌وری از ایده‌ها و نظرات اساتید و کارشناسان این دو سازمان تصمیم‌ساز جامعه برشمرد.

وی همچنین به جایگاه علمی و ممتاز حوزه علمیه شیروان در بین مدارس علمیه استان خراسان شمالی و استان‌های سه‌گانه خراسان بزرگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) از نظر آموزشی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده و در بین مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان هم در رده سوم قرار دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی که مسؤول پذیرش حوزه علمیه استان خراسان شمالی هم هست، در ادامه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه در زمینهٔ توسعه کمی و کیفی حوزه استان، جذب و پذیرش را یکی از راه‌های ارتقای حوزه علمیه خراسان شمالی دانست.

وی با اشاره به نقش اثرگذار اساتید و مربیان در بین دانش‌آموزان، از آنها خواست تا با شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، زمینه‌ساز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه استان باشند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در ادامه اظهار کرد: امسال در این مدرسه علمیه بیش از ۱۰۰ طلبه برادر در سطوح یک و دو زیر نظر ۱۰ استاد و مدرس اعزامی و بومی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی یادآور شد: شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم (ره) و خواهران الزهرا (س) دایر است.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات