۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۱۸۳
کارشناس صهیونیست:

ناوگان ششم آمریکا در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد

حرف جدیدی نیست که رژیم صهیونیستی بگوید و اعتراف کند حزب الله لبنان سلاح های راهبردی مانند موشک های روسی« یاخونت» در اختیار دارد اما مهم مکان و زمان بیان آن « کنفرانس امنیتی مونیخ» است.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی الاخبار روز دوشنبه نوشت: اسرائیل درصدد برآمده تا در چارچوب سیاست تحریک علیه حزب الله بگوید که علاوه بر ناوگان دریایی و تاسیسات نفت و گاز آن در دریای مدیترانه، ناوگان ششم آمریکا هم در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد.

الاخبار خاطرنشان کرد که « مقصود رژیم صهیونیستی این است که بگوید موشک های حزب الله به طور مستقیم منافع آمریکا را در معرض خطر قرار داده است».

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» دیروز فاش کرد که در جریان گفت‌وگوهای امنیتی غربی در روزهای گذشته، «نگرانی های زیادی» از سلاح های راهبردی حزب الله از جمله موشک های« یاخونت» ابراز شده است زیرا به تغییر موازنه قدرت در دریاهای خاورمیانه منجر می شود.

این روزنامه صهیونیستی براساس « گزارش دستگاه های امنیتی غربی از منابع بسیار موثق» افزود: حزب الله در پنج سال گذشته با وجود اقدامات و حمله های هوایی اسرائیل در سوریه موفق شده است سلاح های راهبردی خود را وارد لبنان کند.

یدیعوت آحرونوت اضافه کرد: یاخونت موشک پیشرفته ساخت روسیه و در حد و اندازه موشک های سامانه دفاعی اس 300 و از بهترین موشک ها در جهان است، از خشکی پرتاب و برد آن 300 کیلومتر است و امروز سامانه های دفاعی نمی توانند این موشک را هدف بگیرند و یا منحرف کنند.

«روئن برگمن» تحلیلگر امور امنیتی این روزنامه صهیونیستی می گوید: دستگاه امنیتی اسرائیل در گذشته نه چندان دور به اطلاعاتی در باره سلاح های راهبردی و موشک های یاخونت حزب الله که می تواند تهدیدی بسیارجدی برای نیروی دریایی و کشتی های اسرائیل در دریای مدیترانه باشند، دست یافته است.

وی می افزاید: موشک های یاخونت همچنین تهدیدی بسیار جدی برای تاسیسات گازی اسرائیل در دریا و ناوگان ششم آمریکا هستند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اواخر سال 2015 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که حزب الله سه نوع سلاح پیشرفته از جمله « سامانه اس ای 22» که در روسیه به بانتسیر اس 1 معروف است، در اختیار دارد.

به نوشته ایرنا، این سامانه شامل موشک های دفاع هوایی و رادارها است و حتی بر روی خودروهای در حال حرکت هم می توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: حزب الله علاوه بر موشک بسیار دقیق نسل سوم « یاخونت»، موشک های بسیار دقیق ساخت ایران از نوع « فاتح 110» را هم در اختیار دارد./847/ب103/د

ارسال نظرات