۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۸۲۴۶۹
آیت الله کعبی:

سهل انگاری مسؤولان خوزستان را از نفس انداخت

نماینده خبرگان گفت: در حال حاضر خوزستان قهرمان در اثر ندانم کاری و سهل انگاری مدیران محلی و مرکزی عملا تعطیل شده و از نفس افتاده است.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت و مشکلات خوزستان گفت: در آغاز باید تشکر کنیم از اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به مشکلات مردم خوزستان و تعبیرات دردآوری که بیان کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که اوضاع خوزستان دل هر انسانی را می خراشد و تأکید کردند که باید اقدام قطعی، فوری و لازم انجام شود و نباید دنبال مقصر باشند که دولت های گذشته بودند یا این دولت است، از جمله وظایف ذاتی دولت ها است که اگر بحران و مشکل حادی پیش آید باید سریع علاج کند.

خوزستان در اثر ندانم کاری و سهل انگاری مسؤولان از نفس افتاده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان صریح رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به مشکلات مردم اظهار داشت: ایشان به دولتمردان گوشزد کردند که مشکلات خوزستان را سریع حل کنند، ایشان قبل از موضوع در دیدار با مردم انقلابی آذربایجان شرقی سخنان روشنگرانه، گویا، وحدت بخش و قاطعی داشتند که بصیرت افزا و حرکت بخش بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تعبیر مردم گله مند هستند از مسؤولان مطالبه کردند که بیانگر خواسته های به حق ملت از دلتمردان است، رهبری در این دیدار بار دیگر بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تأکید کردند و گله مندی مردم را از کم کاری در حل مشکل رکود و گرانی را به مسؤولان تذکر دادند، ایشان بر لزوم شفافیت و رفع تبعیض تأکید کردند، ایشان در درس خارج خود درباره مشکلات حاد خوزستان به صورت ویژه تذکراتی دادند.

آیت الله کعبی با بیان این که مطالبات رهبر انقلاب در مسیر انجام وظیفه ذاتی دولتمردان، خدمت رسانی و توجه ویژه مخصوصا به مناطق محروم است، ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر خوزستان قهرمان در اثر ندانم کاری، کم کاری و سهل انگاری مدیران محلی و مرکزی در بحران ریزگردها، خشکی تالاب ها، تغییرات زیست محیطی و انتقال بی رویه آب کارون بر خلاف سیاست های عادلانه مصوب با قطع آب و برق سراسری در مقطع های گوناگون عملا تعطیل شده و از نفس افتاده است.

وی عنوان کرد: زندگی در استان خوزستان که قلب تپنده پیشرفت کشور به شمار می رود عملا فلج شده و مردم را ناراضی و ناراحت کرده است، دولت اگرچه جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و رییس جمهور هم دیرهنگام قول داده که مشکلات ریشه ای مردم خوزستان رسیدگی شود اما متأسفانه هنوز تصمیمات اساسی در حل مشکلات گرفته نشده است.

قوه قضائیه نسبت به مدیران بی کفایت محلی و مرکزی برخورد قضایی داشته باشد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حتی جا دارد در مسأله بحران خوزستان، بحران ریزگردها و قطعی آب و برق قوه قضائیه هم ورود کند و نسبت به مدیران بی کفایت محلی و مرکزی که خساراتی به کشور، خوزستان و مردم وارد کردند برخورد قضایی شود.

وی اضافه کرد: سه سال است که تجهیزات و مقرهای برق طبق استانداردهای خود وزارت نیرو شست و شو نشده است، در حالی که طبق استانداردهای وزارت  نیرو مناطقی که غیر آلوده هستند باید مقرها سالی دو بار شست و شو شود و مناطقی که آلوده است باید سالی 5 بار باشد.

آیت الله کعبی گفت: این مسأله سبب شده که در حال حاضر همه امکانات کشور توسط وزارت نیرو برای حل مشکل قطعی آب و برق بسیج و باز هم دولت قول داده ظرف 18 روز این مشکلات حل شود، ژنراتورهای اضطراری وارد کردند تا این مسأله را به صورت موقت حل کنند در حالی که ما چنین وضعیت بحرانی را حتی در دوران جنگ هم شاهد نبودیم.

وی افزود: البته از زحماتی که  مسؤولان محلی و کشوری کشیدند و می کشند تشکر می کنیم اما این جوابگر نیست ودرباره مسائل خوزستان به ویژه مسأله ریزگردها با منشأ داخلی باید تدبیر ویژه ای شود و بودجه های ویژه ای اختصاص دهند، همانگونه که می گویند خوزستان برای ما ویژه است باید توجه ویژه کنند و امید را به خوزستانی ها برگردانند.

مردم خوزستان با حفظ وحدت راه را بر مطامع دشمنان و یاوه گویان می بندند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مشکلات فراوان مردم عزیز خوزستان را مستأصل کرده و به ستوه است، اظهار داشت: ما از رهبر عزیز انقلاب تشکر می کنیم که در مسأله خوزستان ورود کردند، موجی از خوشحالی و امید در اثر ورود ایشان به مسأله در خوزستانی ها ایجاد شده است..

وی ادامه داد: مردم خوزستان هنوز از دولتمردان ناراضی هستند و مشکلات حل نشده اما امیدوارم که پس از ورود رهبر معظم انقلاب به این مسأله، دولتمردان باید جدیت بیشتری مشکلات ریشه ای خوزستان به ویژه مسأله ریزکردها، مشکل بیکاری، مشکل تبعیض و فساد را حل کنند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان ابراز داشت: خوزستانی ها نسبت به اوضاع جاری ناراضی و ناراحت هستند و توقع دارند که دولت با تصمیمات ضربتی و قاطع و ورود در خوزستان و در یک بازه زمانی معقول مشکلات را حل کند، ما به رهبر عزیز انقلاب اطمینان می دهیم که خوزستان ولایتمدار و شهید پرور و انقلابی در دفاع از سرزمین اسلامی به عنوان مرزبانان ولایتمدار و کسانی که در دفاع مقدس ایستاده اند و امثال سرلشکر شهید علی هاشمی، سردار شهید حمید تقوی را هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و تقدیم کردند.

وی عنوان کرد: این مردم با حفظ وحدت و انسجام ملی در کنار بقیه ملت ایران اجازه نمی دهند که گسل و شکاف قومیتی ایجاد شود و راه را بر مطامع دشمنان و یاوه گویان می بندند و بر عهد خود با ولایت تا شهادت ایستاده ایم./1323/301/ص

ارسال نظرات