۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۶۹۱
وزیر خارجه ترکیه:

حضور بسیج مردمی عراق در عملیات موصل خطرناک است

وزیر خارجه ترکیه بی توجه به اعتراض‌های مکرر دولت عراق، بار دیگر با متهم کردن بسیج مردمی به فرقه‌گرایی، خواستار عدم شرکت این نیروها در عملیات موصل شد.
چاووش اوغلو

به گزارش خبرگزاری رسا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری، بار دیگر با دخالت در امور داخلی عراق، علیه نیروهای بسیج مردمی موضع گرفت.

چاووش اوغلو، با تکرار ادعاهای گذشته خود، گفت: ترکیه با ورود بسیج مردمی عراق که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند به شهر موصل مخالف است.

وی افزود: ورود بسیج مردمی عراق به داخل شهر موصل که 99درصد آن را عرب اهل تسنن تشکیل می‌دهد، خطر جدی دارد و به همین دلیل تا کنون از ورود بسیج مردمی عراق به موصل جلوگیری شده است.

به نوشته فارس، سخنان وزیر خارجه ترکیه در حالی است که بارها مقامات عراقی این گونه سخنان مقامات آنکارا را محکوم کرده‌اند و روز گذشته نیز وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای سخنان «رجب طیب اردوغان» و «بینالی ایلدیریم» درباره تلاش ایران برای نشر تشیع در عراق را غیر عاقلانه و فرقه‌گرایی توصیف کرد.

چاووش اوغلو همچنین با بیان اینکه شرکت «پ.ک.ک» و «YPG» در عملیات آزادسازی الرقه نیز به همان نسبت خطرناک است؛ افزود: باید برنامه خاصی برای آزادی الرقه داشته باشیم. این کار باید با گروه‌های مناسب و با استراتژی درست انجام شود و نه به وسیله گروه‌هایی که در صدد پاکسازی نژادی هستند و می‌خواهند به اهداف خاص خود برسند./847/ب102/د

ارسال نظرات