۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۷۲۰
استاد حوزه علمیه:

دولت در رفع مشکلات مردم خوزستان تلاش کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفع مشکل مردم خوزستان وظیفه حکومت است، گفت: حکومت‌ها باید بدانند که کم‌کاری، مشکلات اقتصادی، بیکاری، تبعیض و وعده‌های دروغین سبب رنجش مردم می‌شود.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیات زوار الزهرا(س) جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام در جوار مزار شهدای گمنام میدان فاطمی برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) با اشاره به آیه 80 سوره مبارکه مائده مهاجران و انصار را مورد خطاب قرار داده و از عملکرد زشت آنان شکایت می‌کند.

وی افزود: خداوند در این آیه شریفه از عملکرد کسانی یاد می‌کند که مورد غضب و خشم الهی هستند و این عذاب تا روز قیامت همراه آنان خواهد بود.

حجت الاسلام پناهیان با استناد به آیات الهی، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید لعنت شدند آن دسته از قوم بنی اسرائیل که کافر شدند؛ این افراد نخست موحد بودند اما مورد لعن رسول زمان قرار گرفتند؛ این مهم نتیجه کتمان حق و تبعیت آنان از طاغوت بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت علی(ع) حق بود و حقش کتمان شد، ابراز کرد: نگاه سطحی به ماجرای سقیفه مهمترین عامل در تکرار حوادثی همچون جریان کربلا و شهادت ائمه معصومین(ع) بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر علاج مشکلات مردم خوزستان، گفت: حکومت وظیفه دارد به مشکلات مردم رسیدگی کند امروز زندگی مردم شریف خوزستان با سختی سپری می‌شود، حکومت‌ها باید بدانند که کم‌کاری، مشکلات اقتصادی، بیکاری، تبعیض و وعده‌های دروغین سبب رنجش مردم می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت اتحاد جریان‌های ارزشی، گفت: اتحاد باید در بدنه جریان ارزشی ایجاد شود.

کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: این که برخی‌ها به دشمن درجه یک اسلام اعتماد می‎کنند و مدام از این که ما برجام را با صلح و آشتی حل کردیم و با این وسیله می‌توانیم تمام گره‌های کور دنیا و جهان اسلام را باز کنیم سخنی لغو و برخلاف نص قرآن است.

وی با اشاره به مضمون سخن حضرت زهرا(س) که به زنان انصار و مهاجر فرمودند، بیان داشت: حضرت فرمودند همسران شما تکیه گاهشان چیست، به چه پایه‌ محکمی تکیه کرد‌ه‌اند که توانستند حاکمیتی را که حق حضرت علی(ع) بود را به کسی دیگر واگذار کنند؛ امروز برخی از مسؤولان در مقابل دیدگان هفتاد میلیون انسان دم از اعتماد به آمریکا می‌زنند در حالی که نه تنها به آمریکا بلکه به پیروان آن نیز نمی‌شود اعتماد کرد، حضرت زهرا(س) فرمودند: شما به چه کسانی اعتماد کردید.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: کسانی که درد آمدن حضرت مهدی(عج) و تشکیل حاکمیت جهانی و قدرت مطلق جهانی ایشان را در قلبشان ندارند، مومن نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن و عترت تنها راه ایجاد اتحاد در بین افراد انقلابی مومن است، گفت: توجه به شاخصه‌هایی که ولایت فقیه در انتخابات آتی برای ریاست جمهوری بیان می‎کنند مهم‌ترین راهکار در تشخیص افراد انقلابی است./813/202/ب1

ارسال نظرات