۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۸۳۱۴۳
روحانی لبنانی:

امام موسی صدر همواره بر لغو طایفه گرایی سیاسی تأکید داشت

عضو ارشد جنبش امل لبنان از ادامه طایفه گرایی سیاسی در این کشور انتقاد کرد و اظهار داشت که امام موسی صدر همواره بر لزوم لغو این سیاست تأکید داشت.
شيخ حسن عبدالله مسوول فرهنگي جنبش امل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان در دیدار هیأت رسانه ای از ایتالیا گفت: خانواده لبنان کاملا یکپارچه بوده و با وجود تعدد مذهبی شاهد همزیستی مسالمت آمیز در این کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه اختلافات کنونی کاملا سیاسی است نه دینی، افزود: ما در لبنان همانند یک خانواده هستیم و در راستای دفاع از وطن، برآورده کردن نیازهای شهروندان و تحکیم ثبات ملی در برابر ظلم و ستم تلاش می کنیم.

این روحانی لبنانی از دیدارهای مستمر علمای مسلمان و مسیحی به عنوان نمونه ای از همزیستی مسالمت آمیز در این کشور یاد کرد. 

حجت الاسلام حسن عبدالله با اشاره به مشکلات لبنان بر اثر تشکیل دولت طایفه ای، ادامه داد که امام موسی صدر همواره بر لزوم لغو طایفه گرایی سیاسی تأکید کرده است.

عضو ارشد جنبش امل تصریح کرد: لبنانی ها از سال 1989 برای لغو این طایفه گرایی به توافق رسیدند اما تا به امروز نتوانستیم این مساله را محقق کنیم. البته این طایفه گرایی هیچ تاثیری بر آزادی های دینی نداشته و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در لبنان به صورت آزادانه به ادای شعائر خود می پردازند./980/ب903/د

ارسال نظرات