۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۱۵۵
حجت الاسلام ذوالنوری:

لزوم ولایت مداری مسأله ای سیاسی و جناحی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از اینکه برخی با انتصاب خود به امام از ایشان برای خود بتی ساخته اند، ابراز داشت: بسیاری از همین افراد هرکاری که می خواهند،‌انجام می دهند و سخنانی به زبان می آورند که فرسخ ها آن طرف تر در رسانه های ضد انقلاب و بیگانه مورد حمایت قرار می گیرند.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در آخرین شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) که در مسجد امام سجاد(ع) قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های اخلاقی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در عظمت حضرت فاطمه(س) همین بس که سوره کوثر در شأن ایشان و همچنین سوره انسان در مورد ایشان و خانواده او نازل شده و عظمت و بزرگی ایشان را به وضوح نشان می دهد.

وی افزود: روایات زیادی در ارتباط با حضرت زهرا وارد شده و هریک بعدی از شخصیت فردی و اجتماعی ایشان را نشان می دهد و او را سرآمد زنان عالم در حیا، عفت، همسایه داری و سایر صفات خوب و الهی معرفی کرده تا جایی که زبان از توصیف شأن و مقام ایشان عاجز است.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: البته ویژگی اصلی حضرت زهرا(س) و خصوصیت شاخص بزرگ بانوی اسلام، ولایت مداری و دفاع از امام زمان خود بود و با اینکه می توانست از زیر مسؤولیت شانه خالی کند و بگوید من دختر پیامبر هستم و شأن و مقام بالایی دارم پس دعوای علی و دشمنان اسلام به خودشان مربوط است ولی هرگز این کار را نکرد و تا پای جان از امام زمان خود پشتیبانی کرد.

وی تأکید کرد: وقتی هم که دشمنان اسلام به خانه حضرت حمله کردند در حقیقت باید مرد خانه پشت در برود ولی حضرت زهرا(س) رفت تا این مسأله در تاریخ بماند که برای دفاع از حق و حقیقت گاهی لازم است زنی در جایگاه حضرت فاطمه(س) به پا خیزد تا اسلام و دین جاودان بماند، بنابراین در دنیای امروز نیز مسأله ولایت مداری بحثی سیاسی و جناحی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از اینکه برخی با انتصاب خود به امام از ایشان برای خود بتی ساخته اند، ابراز داشت: بسیاری از همین افراد هرکاری که می خواهند،‌انجام می دهند و سخنانی به زبان می آورند که فرسخ ها آن طرف تر در رسانه های ضد انقلاب و بیگانه مورد حمایت قرار می گیرند و  گاهی حرف دشمنان انقلاب از زبان همین افراد زده می شود.

وی مصداق بارز بصیرت را نیز ولایت مداری در عمل دانست و خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در شأن عمویشان حضرت عباس(ع) می فرماید: «رحم الله عمی العباس کان نافذ البصیرة» که اگر بخواهیم بدانیم بصیرت و روشن بینی در چیست باید بدانیم ثمره و مصداق اصلی آن در تبعیت محض از ولایت است.

حجت الاسلام ذوالنوری در پایان با اشاره به ضرورت الگو گیری از سیره و زندگانی حضرت فاطمه(س) ابراز نگرانی کرد: البته امروز این فضاهای مجازی و آسیب های آن خیلی مشکل زا شده و بسیاری از اوقات زندگی هایی را خراب کرده است و می بینیم بسیاری از مشکلات خانوادگی ناشی از همین فضای مجازی است که باید کنترل شود./1330/ 202/ص

ارسال نظرات