۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۴۰۷

عزم جدی دولت ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی

معاون رییس‌جمهور آمریکا، به ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه اطمینان داد که ارتباط واشنگتن و تل‌آویو در دولت جدید تقویت خواهد شد.
مایک پنس

به گزارش خبرگزاری رسا، مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا در نشست سالانه با رهبران ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه گفت: «دنیا متوجه خواهد شد که آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است.»

بسیاری از اعضای این ائتلاف از سیاست‌های باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا، در قبال رژیم صهیونیستی و همچنین ارتباطات سرد وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ناراحت بودند.

پنس در جمع کمک‌کنندگان به دولت آمریکا و رهبران یهودیان از جمله شلدون ادلسون، بزرگ‌ترین کمک‌کننده به حزب جمهوری‌خواه، گفت: روابط آمریکا و اسرائیل هم‌اکنون و با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، قدرتمندتر شده است.

وی افزود: کاخ سفید ممکن است سرانجام تصمیم بگیرد تا سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

سازمان ملل قدس شرقی را رسماً سرزمین فلسطینیان می‌داند که از سوی رژیم صهیونیستی اشغال‌شده است.

ترامپ که در سخنرانی‌های خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

کاخ سفید اخیراً اعلام کرده بود دولت جدید آمریکا روند انتقال سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس در دست بررسی قرار داده است.

به نوشته پرس تی وی، این اظهارات خشم گستردۀ فلسطینیان و حامیان آن‌ها را در سرتاسر جهان به همراه داشت.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانۀ باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن قدس شرقی باشد.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، متذکر شده بود انتقال سفارت آمریکا به قدس، فرایند صلح در خاورمیانه را از بین می‌برد./982/ب102/د

ارسال نظرات