۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۴۱۲

تاکید حاضران در کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج بر حقوق و اصول ملی فلسطین

اولین کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج امروز شنبه با حضور هزاران فعال فلسطینی و غیر فلسطینی از 50 کشور مختلف دنیا در استانبول آغاز به کار کرد.
کنفرانس

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج با حضور هزاران فعال فلسطینی و غیر فلسطینی از 50 کشور مختلف دنیا در استانبول آغاز به کار کرد.   

مهندس هشام ابو محفوظ رییس هیات موسس این کنفرانس بر حقوق و اصول ملی فلسطینیان در هر جایی که باشند، تاکید کرد.

ابو محفوظ فعال سازی نقش و جایگاه موسسات و نهادهای ملی مختلف و تلاش برای بازسازی این نهادها بر اساس اصول دمکراتیک و با مشارکت تمامی فلسطینیان را امری مهم و ضروری خواند.

وی تصریح کرد که مقاومت در راس تمامی اولویت های ملت فلسطین برای آزاد سازی سرزمین خود و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود قرار دارد.

همچنین رییس کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج در سخنانی خاطر نشان کرد که تشکیلات خودگردان مشروعیت خود را از دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی کسب کرده است اما سازمان آزادی بخش مشروعیت خود را از ملت فلسطین گرفته است و اکنون زمان آن فرا رسیده تا این ملت نیز در سازمان آزادی بخش سهمی داشته باشند و در آن مشارکت داشته باشند.

انیس قاسم تاکید کرد که ما خواهان بازپس گیری حق سلب شده خود در سازمان آزادی بخش هستیم.

همچنین دکتر سلمان ابو سته مورخ و مولف موسوعه فلسطین اظهار داشت که ما در مقابل این چالش بزرگ قرار داریم که رهبرانی داشته باشیم که با اخلاص و فداکاری در خدمت ملت خویش باشند.

ابو سته عنوان کرد که از زمان امضای توافقنامه اسلو، سازمان آزادی بخش و شورای ملی فلسطین به کلی کنار گذاشته شد و حتی فلسطینیان مقیم خارج نیز به حاشیه رانده شده اند و ما هرگز این را نمی پذیریم.

وی گفت که چرا باید درهای سازمان آزادی بخش به روی ما بسته باشد؟ ما خواهان بازگشایی درهای این سازمان هستیم، زیرا این حق طبیعی حدود دو میلیون فلسطینی مقیم خارج است.

دکتر سلمان ابو سته خاطر نشان کرد که بزرگ ترین دستاورد ما تاسیس شورای ملی فلسطین بود و امروز باید از خود سوال کنیم که این شورا به کجا رسیده و چه چیزی از آن باقی مانده است؟ آخرین انتخابات آن کی برگزار شد؟ آیا این همان مجلسی است که قرار است از حقوق ما دفاع کند؟ دایره امور آوارگان فلسطینی چرا از حق ما دفاع نمی کند؟ چه کسانی اسم فلسطین را از کتاب های آموزشی مدارس حذف کردند؟

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو سته به صندوق ملی فلسطین اشاره کرد و گفت که چه کسانی در این صندوق دخل و تصرف دارند و تحقیقات به عمل آمده در مورد پرونده های فساد به کجا رسید؟

این مورخ فلسطینی خاطر نشان کرد که فلسطینیان مقیم خارج که به رغم تمامی اختلافات و گرایشات سیاسی، موجب اتحاد ملت فلسطین شده اند، همان هایی هستند که از زمان امضای توافقنامه اسلو از هیچ تلاش و تحرک مردمی برای دفاع از فلسطین دریغ نکرده اند و موسسات  و هیات هایی در عرصه بین المللی برای پیگیری حقوق فلسطینیان تشکیل داده اند اما به خاطر اینکه عضو شورای ملی فلسطین نیستند، محافل رسمی در دیگر کشورها با آن ها تعامل و همکاری نمی کنند.

ابو سته خواستار سر و سامان دادن به وضعیت موسسات و نهادهای فلسطینی شد و تاکید کرد که خواسته ما برقراری دمکراسی و بهبود اوضاع داخلی فلسطین است. وی گفت که ما امروز برای سخنرانی جمع نشده ایم، بلکه هدف ما مبادرت به اقداماتی عملی است و باید مساله فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و در تلاش برای تحقق حق بازگشت آوارگان باشیم./982/ب102/د

ارسال نظرات