۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۴۸۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت الگوگیری مسلمانان از حضرت زهرا

حجت الاسلام خدیوی گفت: الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) و فرزندان پاک ایشان از جمله حضرت فاطمه (س) یک ضرورت مهم برای همه زنان و مردان آزاده جهان به ویژه ایران است.
حجت الاسلام خدیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی امشب در سلسله نشستهای معنوی در مسجد دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت گزینش الگو و اسوه برای انسان، اظهار داشت: الگو شیوه آسان رسیدن انسان به اهداف خود و جامعه است.

وی با اشاره به تأثیر پذیری انسان از الگوهای منتخب خود، افزود: گرایش به الگو و تأثیر پذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی‌، از جمله گرایش‌های فطری انسان است و فطرت كمال جوی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و كمال از بهترین الگوها استفاده كند.

مسؤول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به آیه 21 سوره احزاب به جایگاه پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر برای مسلمانان نقش الگو و اسوه دارد و این امر برای کسانی تحقق می یابد که به آخرت و خدا ایمان داشته باشند.

وی نقش الگو را ساده کردن مسائل پیچیده خواند و با اشاره به نامه 147 امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه، تأکید کرد: آوارگان کسانی هستند که نور و چراغ نداشته و یک الگو و راهبری را برای خود انتخاب نکرده اند، اما مسلمانان الگویی بی نظیر مانند نبی مکرم اسلام دارند که باید به آن تمسک کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به هماهنگی بین اهداف با انتخاب الگو اشاره کرد و اذعان داشت: الگو پذیری از پیامبر زمانی مثمر ثمر خواهد بود که فرد خداگرا و آخرت گرا باشد، اسلام یعنی بندگی در مقابل حق و کسی که به دنبال الگو پذیری از پیامبر است باید اجازه دهد که رحمت الهی در وجودش جاری شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام سوگواری فاطمیه (س) الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) و فرزندان پاک ایشان از جمله حضرت فاطمه (س) را یک ضرورت مهم برای همه زنان و مردان آزاده جهان دانست و اظهارامیدواری کرد: مردان و زنان جامعه ما الگوی کاملی از عفت و پاکدامنی برای سایر ملتهای جهان باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) دارای آثار و برکات فراوانی است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می فرمایند فاطمه زهرا(س) اسوه و الگوی من است و این امام عصر(عج) تمامی زندگانی خود را از فاطمه زهرا(س) الگو می گیرد./203/854/ب1

ارسال نظرات