۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۸۳۷۰۸
امام جمعه دزفول:

شورای عالی انقلاب فرهنگی نماد توانمندی‌های علمی و فرهنگی کشور است

حجت الاسلام قاضی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حقیقت نماد توانمندی‌های علمی و فرهنگی کشور است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر این شورا و اهمیت جایگاه و نقش آن تاکید ویژه کرده‌اند.
حجت الاسلام قاضی، امام جمعه دزفول.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام قاضی، امام جمعه دزفول، در مراسم گرامیداشت مقام علمی و فرهنگی دکتر مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور گفت:  این مجلس که به بهانه تکریم و تجلیل از یک چهره خدوم علمی و فرهنگی تشکیل شده در حقیقت برای تکریم و تجلیل از علم و فرهنگ برپا شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی با بیان این وطلب افزود: خوزستان اقلیمی عالم پرور و سرشار از استعدادهای علمی و فرهنگی است و جناب آقای دکتر محمدرضا مخبر دزفولی هم از مصادیق این استعدادها هستند.

امام جمعه دزفول ادامه داد: بر اساس آیه 18 سوره مبارکه آل عمران "اولوالعلم" در کنار ذات باری تعالی و ملائکه مقرب، شهود بر یگانگی ذات مقدس ربوبی هستند و این شان علم و عالم را نشان می دهد.

 وی گفت: معارف ماثوره از معصومین(ع) سرشاز از تکریم به علم و عالم است و علم هنگامی که در وجود یک دانشمند باتقوا با عمل صالح عجین شود، تاثیری چند برابر خواهد داشت.

حجت الاسلام قاضی افزود: علم ستون فقرات یک جامعه است و بدون علم اصلا پیشرفت مصور نیست.

امام جمعه دزفول ادامه داد: جهاد علمی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب  در رأس برنامه‌های نظام قرار گرفته نیز همین رویکرد به علم را دنبال می کند.

وی گفت: شاید بتوان گفت علم سرمایه ­ای است که بالاتر از آن سرمایه ای نداریم.

حجت الاسلام قاضی افزود: به تبعیت از شیخ اجل سعدی که فرمود: خدایا آن را که عقل دادی چه ندادی و آن را که عقل ندادی چه دادی باید گفت که خدای آنکه را علم ندادی چه دادی و انکه را علم دادی چه ندادی.

امام جمعه دزفول ادامه داد: اینجا و در مراسم گرامیداشت مقام علمی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، جا دارد تا از خدمات این شورای مهم و راهبردی نیز تجلیل شود.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حقیقت نماد و نشانه توانمندی های علمی و فرهنگی کشور است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب  بر این شورا و اهمیت جایگاه و نقش آن تاکید ویژه فرموده‌اند.

حجت الاسلام قاضی افزود: در تکریم جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ویژه خدمات جناب آقای دکتر مخبر دزفولی همین بس که رهبر معظم انقلاب از ایشان و همکاران شان در دبیرخانه این شورا به نحو ویژه ای تقدیر فرمودند.

امام جمعه دزفول ادامه داد: جناب آقای دکتر مخبر دزفولی نسب به خانواده ای متدین و محب اهل بیت«ع» می برند و این پیشینه خانوادگی هنگامی که با سخت کوشی و پشتکار ایشان آمیخته شود، شخصیتی توانمند و عالم مانند ایشان محصول این امتزاج خواهد بود.

وی گفت: شهر دزفول که زادگاه شیخ انصاری«ره» است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./998/د102/س

 

 

ارسال نظرات