۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۸۲۷
استاد حوزه علمیه:

امروز دشمن درصدد منحرف ساختن اذهان جهانی از مساله فلسطین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدف برخی جریانها به دنبال به فراموش سپردن مردم از مساله انتفاضه هستند، گفت: امروز استکبار برای آن که اذهان جوامع بشری را از انتفاضه فلسطین منحرف کند برنامه ریزی دقیق انجام داده است.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: دشمن تنها به کسی که فریاد می‌کشد و عناد می‌ورزد، دشمن گفته نمی‌شود بلکه او دشمن سوخته نام دارد دشمن اصلی که به خود جرات و جسارت داده که وارد میدان شود و حضرت زهرا(س) خطاب به آنان بیان ‌کنند«این جرات و شجاعت را از چه چیزی به دست آوردی که بر خدا و رسول خدا(ص) بشوری»، دشمن هستند.

وی افزود: این افراد کسانی بودند که در کنار پیامبر(ص) و در دفاع از اسلام ملامت‌ها، شکنجه‌ها، رنج‌ها و سختی‌های فراوانی را متحمل شدند در حالی که همین افراد پس از رحلت رسول خدا(ص) دچار تزلزل و تردید شدند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به آیاتی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنرانی خویش در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین قرائت فرمودند، گفت: برای این که انسان به رموز کلام امامان دست یابد لازم است نسبت به اصول بیانات آنان آگاه باشد، رهبر معظم انقلاب در ابتدای این سخنرانی با قرائت چهار آیه معادلات را تغییر دادند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز مسائل داخلی به گونه‌ای جوانان را درگیر ساخته که از جریان مهمی همچون انتفاضه غافل شده‌اند، تصریح کرد: امروز اهمیت مساله فلسطین به قدری است که استکبار برای آن برنامه‌ ریزی دقیق انجام داده و با ده‌ها کشور غربی، اروپایی و عربی درصدد تحقق آن اهداف هستند.

وی افزود: در گذشته عربستان برای تربیت نیروی انتظامی‌اش به کشور ما التماس می‌کرد اما امروز ما را تهدید به حمله موشکی می‌کند و این امر به سبب نگرانی آنان از بیداری اسلامی است که در منطقه به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه مبارزه محور وحدت است، گفت: حضرت زهرا(س) نسبت به رزمندگان اسلام و سابقه‌داران دوران دفاع مقدس رسول خدا(ص) که پس از رحلت پدر گرامی‌شان به جای آن که از ولایت دفاع کنند و نکردند ابراز خشم و نفرت می‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: مهاجر، انصار، محبان و شیعیان امیرمومنان(ع) کسانی که دلشان با حضرت علی(ع) اما دستشان با دیگری بود، آنان مورد عذاب خداوند قرار خواهند گرفت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات 78، 79و 80 سوره مائده، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) هر دو در خطبه‌های خود از این آیات صحبت کردند. مظلومیت، مجروحیت و شهادت حضرت زهرا(س) پدیده‌ای است که در زمان امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) بعدی برای شیعیان سبب عبرت نشد. بر اساس آیات قرآن، خوبان امت، علما و اهل فهم و درک که کلام آنها در مردم نفوذ دارد اما آن را در دفاع از حق به کار نمی‌گیرند مورد لعن خداوند و انبیای الهی قررا می‌گیرند.

وی افزود: امروز نیز صاحبان سکو، کرسی و تریبون از شهادت حضرت زهرا(س) عبرت نگرفتند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: امروز برخی افراد در ایام دهه فجر در رونمایی کتاب عصبانی می‌شوند و می‌گویند، برخی کتاب نوشته و آیات و روایات خشونت را می‌آورند، اینان کجا درس خوانده‌اند و از جان ملت چه می‌خواهند؟

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آیات خشونت یعنی کلمات خدا، آیا خداوند می‌فرماید: «من دشمنان بشریت را عذاب می‌کنم» باید از قرآن حذف شود امروز متاسفانه برخی تکه کلامهای سیاسی ما از اصول قرآن مهمتر شده است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر حضرت عیسی(ع) و حضرت داوود(ع) و بخصوص حضرت زهرا(س) خواص را مورد لعن قرار می‌دهند به این علت است که آنان باید به مردم می‌گفتند که از استکبار تبعیت نکنید اما نه تنها مردم را باز نداشتند که خود نیز امام علی(ع) را نپذیرفتند و حق او را ادا نکردند چرا که مشکل آنان با امام علی(ع) در صلابت، شمشیر و قدرت او برای ادامه دادن راه پیامبر(ص) بود و پیامبر(ص) همواره می‌فرمودند: « از خشونت علی بد نگویید».

وی ادامه داد: امروز یک جریان منسجم و منظم با فرآیند سیاسی کاملا حساب شده فعال است که مردم را نسبت به خشونت علیه دشمن منزجر کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: معنای آیات ذکر شده توسط رهبر معظم انقلاب در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین این بود که از مبارزه سست نشوید، محذون هم نشوید، اگر ایمان داشته باشید شما دست برتر خواهید بود./813/201/ص

 

ارسال نظرات