۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۸۳۸۳۲
آیت الله خلخالی:

مردم عشق و ارادتشان به حضرت زهرا را با حضور در اجتماع فاطمیون نشان دهند

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به عظمت شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: انتظار می رود این ارادت و علاقه با برگزاری بهترین و باشکوه ترین اجتماع ها در روز شهادت آن حضرت متجلی شود.
آیت الله موسوی خلخالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله  سیدمحمدمهدی موسوی خلخالی، شب گذشته در دیدار مسؤولان ستاد مردمی اجتماع عظیم فاطمیون، گفت: چنانکه پیامبر اسلام(ص) حضرت زهرا(س) را «سیدة نساء العالمین» نامیدند، در اسلام بانویی به عظمت حضرت زهرا(س) نداریم بنابراین تعظیم و تجلیل آن حضرت وظیفه همه مسلمانان به ویژه شیعیان است.

وی با اشاره به علاقه وافر مردم به حضرت زهرا(س) گفت: انتظار می رود این ارادت و علاقه با برگزاری بهترین و باشکوه ترین اجتماع ها در روز شهادت آن حضرت متجلی شود.

آیت الله خلخالی با تأکید بر اهمیت حضور اقشار مختلف مردم به ویژه اهل علم در این اجتماع افزود: این تعظیم شعائر بسیار مهم و اثرگذار است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به برخی وصایای حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه خطاب به حسنین(ع) بر رعایت تقوای الهی، دل نبستن به دنیا، حق گویی، رعایت نظم، پرهیز از اختلاف، رسیدگی به ایتام، عمل به قرآن، اقامه نماز، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس نیز در این دیدار با اشاره به حضور آحاد مردم و تشکلهای انقلابی در ستاد مردمی اجتماع عظیم فاطمیون، هدف از این اجتماع را اقامه عزای باشکوه حضرت زهرا(س) به عنوان ادای دینی کوچک به محضر آن حضرت برشمرد./202/930/ب1

ارسال نظرات