۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۸۳۸
ویژه طلاب علوم دینی؛

فراخوان پذیرش دانشجو دانشگاه قرآن و حدیث اعلام شد

دانشگاه قرآن و حدیث از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد برای نیم سال اول سال تحصیلی 97-96 دانشجو می پذیرد.
دانشگاه قرآن  و علوم حدیث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه قرآن و حدیث بر اساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد برای نیم سال اول سال تحصیلی 97-96 دانشجو می پذیرد.

براساس این گزارش، آزمون ورودی کارشناسی ارشد 97-96 دانشگاه علوم و حدیث ویژه طلاب در رشته های کلام امامیه، کلام و عقائد، اخلاق، نهج البلاغه، تفسیر روایی، قرآن و حدیث، تفسیر اثری، روانشناسی گرایش مثبت گرا، فقه و مبانی حقوق اسلامی برگزار می شود.

لازم به ذکر است، هر داوطلب صرفاً مجاز به انتخاب یک کد رشته امتحانی و حداکثر دو کد رشته محل و مدت تحصیل با احتساب پایان نامه، دو سال به عبارت دیگر چهار نیمسال است؛ پذیرفته شدگان نهایی، موظف به رعایت کامل تمامی ضوابط وزارت و دستورالعمل های داخلی دانشگاه در طول تحصیل هستند و نمی توانند همزمان با تحصیل در این دانشگاه، در دیگر مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشند و ادامة تحصیل همزمان در این دانشگاه و هریک از حوزه های علمیه منوط به ارائه تأییدیه از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

شرایط

از شرایط نام نویسی در آزمون ورودی دانشگاه علوم قرآن و حدیث می توان به تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارابودن مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت و یا مدرک کارشناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک، نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح و نداشتن منع قانونی برای ادامة تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفة عمومی برای برادران اشاره کرد.

گفتنی است، شرکت طلاب خارجی در آزمون در صورت گذراندن تمامی مراحل قانونیِ بلامانع است و شاغلین  به  تحصیل در  سطح  دو یا دوره کارشناسی در صورت فراغت از تحصیل تا 96/6/31 مجاز به ثبت نام نهایی به  عنوان دانشجو هستند و دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاهی در صورت داشتن مدرک پایة  3حوزه، صرفاً مجاز به انتخاب کدرشته محل های مجازی خواهند بود.

شیوه نام نویسی و مدارک لازم

طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی دانشگاه قرآن و حدیث می توانند تا 15 اسفند به سامانه اینترنتی دانشگاه به نشانی WWW.qhu.ac.ir مراجعه کنند.

عکس تمام رخ با فرمت JPG و حجم حداکثر 156کیلو بایت، اسکن رسید بانکی واریز مبلغ 500 هزار ریال به شماره حساب 5025506745 با شناسه پرداخت 952206 به نام دانشگاه قرآن و حدیث نزد بانک ملت،اسکن مدرک معتبر دال بر ایثارگری ویژه متقاضیان استفاده از سهمیة رزمندگان و ایثارگران مدارک لازم  نام نویسی در این آزمون وردی است.

هزینه تحصیل

برادارن پذیرفته شده در دوره های حضوری در تمام رشته ها به غیر از رشتة فقه و مبانی حقوق اسلامی در مرکز قم و رشتة علوم حدیث گرایش کلام و عقاید در واحد مشهد برای چهار نیم سال از تحصیل رایگان برخوردار خواهند شد.

همچنین برادران طلبه در دو رشتة فقه و مبانی حقوق اسلامی مرکز قم و علوم حدیث گرایش کلام و عقاید واحد مشهد و خواهران طلبه پذیرفته شده در دوره حضوری در تمام رشته ها و دوره های مجازی برادران و خواهران طلبة دارای حداقل مدرک سطح یک در تمام رشته ها فقط برای چهار نیمسال از 80 درصد تخفیف در شهریه ثابت، نسبت به نرخ مصوب هیأت أمنای دانشگاه در سال تحصیلی 97-96 برخوردار خواهند شد.

 زمان برگزاری و توزیع کارت آزمون

آزمون ورودی ساعت 9 روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 96 در شهرهای قم، تهران و مشهد برگزار می شود و کارت ورود به آزمون نیز دو روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق سایت دانشگاه قابل دریافت است./1324/ت302/ی

ارسال نظرات