۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۸۳۸۶۹
امام جمعه مود:

سوگواره یاس نبوی فرصتی برای رشد و ارتقای معنوی است

امام جمعه مود با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی کار مؤثر و خوبی است، گفت: سوگواره یاس نبوی فرصتی برای رشد و ارتقای معنوی است.
سوگواره یاس نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام حسین فلسفی راد، امام جمعه مود عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: از آن جا که یکی از وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه پرداختن به مباحث فرهنگی است و با توجه به این که با پرداختن به این مسائل نظر واقف تأمین می‌شود، برنامه سوگواره یاس نبوی که توسط اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود کار مؤثری است.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان مورد توجه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برنامه سوگواره یاس نبوی در راستای رشد و ارتقاء مردم مؤمن و عمل کردن به نظر واقف و آشنا کردن مؤمنان با امامزادگان و بقاع متبرکه عمل بسیار زیبایی است.

امام جمعه مود تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، اعتمادسازی و تشویق فعالان درعرصه وقف از جمله روش‌هایی است که می‌توان برای احیا و ترویج وقف فاطمی در جامعه بکار برد.

حجت الاسلام فلسفی راد گفت: همچنین صدا و سیما و رسانه‌های گروهی نیز در ترویج فرهنگ وقف و وقف فاطمی بسیار مؤثر هستند که باید اقدامات فراوانی در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه همانطور که ما از حضرت فاطمه(س) می‌خواهیم که در مسائل اجتماعی و فردی مددکار ما باشد، حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از ما انتظاراتی دارد که از آن تعبیر به انتظارات فاطمی می‌شود و افزود: حضرت زهرا(س) از روحیه ولایت‌پذیری بالایی برخوردار بودند تا آن‌جا که جان خود را در راه تبعیت از ولایت دادند.

امام جمعه مود با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می‌فرماید، مشکل شما که در جامعه انحراف به‌ وجود آورده‌اید، عدم ولایت‌پذیری شماست، گفت: باید ولایت‌پذیری حضرت فاطمه زهرا(س) سرلوحه همه انسان ها در جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام فلسفی راد اظهار داشت: بیان سیره و سنت حضرت زهرا(س) در باب مسائل اجتماعی و خانوادگی، چگونگی تربیت فرزند از منظر حضرت زهرا(س)، استفاده از سخنرانان مذهبی و چهره‌های استانی و کشوری، اطعام فاطمی و سرکشی از خانواده‌های نیازمند از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در ایام فاطمیه مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: نخستین درسی که بانوان می‌توانند از حضرت زهرا(س) بگیرند این است که برای خانواده و همسر خود پشتوانه عاطفی خوبی باشند.

امام جمعه مود ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) پشتوانه عاطفی همسرشان بودند به طوری که حضرت علی(ع) در روز بعد از شهادت ایشان فرمودند تا مادامی که حضرت زهرا(س) بود من پشتوانه داشتم و نگاه به حضرت زهرا آلام و دردها را از من کم می‌کرد، اما با رفتن زهرا(س) غمم دوچندان شد و فزونی یافت.

حجت الاسلام فلسفی راد افزود: دومین درسی که بانوان می‌توانند از حضرت زهرا(س) بگیرند در بحث تربیت فرزند است که حضرت زهرا(س) در این خصوص 4 شیوه را تبیین کردند که شخصیت دادن به فرزند، قضاوت ایشان در بین فرزندان، دعای عاقبت‌بخیری برای فرزندان و نذر برای فرزندان از جمله آن‌هاست.

 وی گفت: درس بعدی که بانوان می‌توانند از حضرت زهرا(س) بگیرند درس عفت و حیا است و در این زمینه می‌توانند ایشان را سرلوحه خویش قرار دهند./880/203/ب2

ارسال نظرات