۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۳۸۷۷
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

پاسداشت شعائر فاطمي مصداق تعظيم شعائر الهي است

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل پاسداشت شعائر فاطمي را مصداق تعظيم شعائر الهي دانست و گفت: احقاق حق و ابطال باطل درسي است که بايد در رأس شعائر فاطمي قرار داشته باشد.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان صبح امروز در نشست هماهنگي هيئات فاطمي ويژه بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز هيأت فاطميه حاج امين اين شهرستان، گفت: بايد حضرت فاطمه زهرا(س) را از زبان خودشان تعريف کنيم تا شخصيت ايشان را درک کنيم و درك حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکيه نهفته است.

وي با اشاره به اينکه عدم درک صحيح غدير و فاطميه سبب رخ دادن واقعه عاشورا شد، خاطرنشان کرد: هيئات مذهبي بايد به شعائر فاطمي همچون شعائر حسيني بپردازند و از اين مسأله مهم غافل نشوند.

حجت الاسلام مردان، حفظ مذهب و بقاي دين را به‌ واسطه وجود حضرت زهرا(س) دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام بيشترين هجمه را عليه شيعه و اعتقادات آن به ويژه در چهار موضوع فاطميه، غدير، عاشورا و مهدويت وارد مي کنند و از طريق ايجاد شبهه و زير سوال بردن يا تهي کردن شعائر ديني از محتواي اصيل، سعي دارد آن را کمرنگ و يا فاقد ارزش جلوه دهد.

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل به استمرار درگيري حق و باطل در طول تاريخ اشاره کرد و گفت: احقاق حق و ابطال باطل درسي است که بايد در رأس شعائر فاطمي قرار گيرد چراکه اين مبارزه منحصر به دوره يا مکان خاصي نيست.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي آران و بيدگل، خطبه فدکيه را دوره جامع معارف الهي دانست و خاطرنشان کرد: بايد حضرت زهرا (س) را از زبان خودشان تعريف کنيم تا شخصيت ايشان را درک کنيم و اين در خطبه فدکيه نهفته است.

حجت الاسلام مردان يادآور شد: حضرت زهرا(س) کوثر الهي است و در کنار رسول خدا علت آفرينش عالم عنوان شده است و حب و بغض او معيار  و ملاک سعادت و شفاعت است.

لازم به ذكر است، در ادامه اين مراسم  سيد حسين سيديان مداح اهل بيت(ع) به ذکر مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت./203/1307/ب1

ارسال نظرات