۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۸۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ایام فاطمیه نماد مظلومیت و حقانیت شیعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌های ایام فاطمیه، گفت: ایام فاطمیه نماد مظلومیت و حقانیت شیعه است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع روحانیان و مداحان با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: فاطمیه یادآور رنج‌های متحمل شده حضرت فاطمه زهرا (س) برای حفظ و حراست از دین بود.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه فصلی در اسلام است که مظلومیت و حقانیت شیعه را به نمایش گذاشته است، افزود: تلاش دشمنان اسلام برای به فراموشی سپردن فاطمیه است؛ ازاین‌رو ما وظیفه داریم با برگزاری پرشور و شعور و به دور از تنش مراسم عزاداری ایام فاطمیه، این مناسبت را حفظ و زنده نگاه داریم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به حضور جوانان در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی فاطمیه اول، اضافه کرد: در ایام فاطمیه دوم هم مانند گذشته برنامه‌های عزاداری در تمام مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های مردمی برگزار شده و حضور جوانان و نوجوانان در این برنامه‌ها نشان از ارادت و علاقه نسل جوان به آموزه‌های دینی و اهل بیت (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: فضاسازی ویژه ایام فاطمیه در سطح معابر استان صورت گرفته و تمام مساجد و حسینیه‌ها در این ایام به پارچه‌ها و دست‌نوشته‌های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مزین شده‌اند.

وی با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و مداحان در این ایام، نقش مبلغان و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را در تبیین فرهنگ اسلامی تأثیرگذار دانست و افزود: برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه دوم با حضور روحانیان، مداحان و ذاکران در تمام مساجد و حسینیه‌ها و مجالس عزاداری برگزار می‌شود و اعزام مداحان به نقاط محروم در اولویت نهاد تبلیغات اسلامی استان بوده است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه اگر جامعه مداحی و ذاکری استان آموزش‌های مناسب را فرا بگیرد می‌تواند کاهش‌دهنده آسیب‌های این حوزه باشد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در ایام فاطمیه دوم ازجمله برنامه‌های کانون مداحان و نهاد تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به آسیب‌ها و بدعت‌های وارد شده در جلسات عزاداری بانوان، بر لزوم برنامه‌ریزی و مقابله با این‌گونه اشکالات در برنامه‌ها تأکید و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی ویژه بانوان مبلغه و مداح هم باید بیش از پیش در دستور کار کانون مداحان قرار بگیرد؛ چراکه با برگزاری این دوره‌ها کمتر شاهد ورود بدعت و خرافات در این‌گونه مجالس خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه کانون مداحان استان، ویژه‌برنامه‌های آموزش و عزاداری را در ایام فاطمیه برگزار می‌کند، افزود: مداحان و روحانیان مبلغ در کنار سایر اقشار جامعه در ایام فاطمیه با حضور خود در مساجد، حسینیه‌ها و دسته‌روی‌ها، ارادت خود را به اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نشان می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این ایام فرصتی است که باید کمال احترام و تعظیم شعائر در آن صورت پذیرد تا بتوانم برنامه‌هایی در شأن ائمه (ع) برگزار کنیم؛ ازاین‌رو سعی شود برنامه‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در شأن حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده و افراط و تفریط در برنامه‌ها نباشد تا مردم دل‌زده نشده و دشمنان هم سوءاستفاده نکنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات