۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۹۳۸
مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

راهیان نور تجلی وحدت شیعه و سنی است/ اعزام 1800 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب‌غرب

کیخا گفت: راهیان نور تجلی وحدت شیعه و سنی است؛ آنان در کنار هم، یکدل و یکصدا، لبخند و اشک و بصیرت خود را در هم آمیخته‌اند.
علیرضا کیخا، مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علیرضا کیخا، مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان برگزار شد، گفت: راهیان نور و یادواره‌های شهدا بسیار ارزشمند بوده و نگاهی ویژه و حساس را می‌طلبد.

وی راهیان نور را مهمترین برنامه فرهنگی بسیج دانشجویی دانست و ادامه داد: راهیان نور در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه تاثیر بسیاری دارد؛ به خاطر فضای معنوی آن همه برنامه ها را باید به راهیان نور گره زد؛ زیرا اگر مدینه فاضله دفاع مقدس را در دانشگاه و جامعه بسط دهیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

کیخا با تشریح برنامه کاروان‌های راهیان نور دانشجویی 95 بیان کرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی سیستان و بلوچستان در 20 روز آخر سال در قالب 4 کاروان و به صورت تفکیک جنسیت برگزار خواهد شد که 60 درصد خواهر و 40 درصد برادر هستند.

وی افزود: امسال مشکلات مالی دانشگاه ها سبب شده تعداد دانشجویان اعزامی بیشتر نشود اما تلاش برای اعزام 1800 نفر دانشجو ادامه دارد ما از برخی دانشگاه‌ها گله داریم چرا که نسبت به راهیان نور و کنگره شهدای دانشجو کوتاهی و بی توجهی کردند اما بعضی دانشگاه‌ها نیز جانانه پای کار هستند.

وی با اشاره به اعزام دانشجویان کم‌بضاعت به مناطق عملیاتی جنوب‌غرب عنوان کرد: طبق توافق با کمیته امداد استان دانشجویانی که تمکن مالی ندارند بدون دریافت هزینه اعزام خواهند شد اما ما شرمنده دانشجویان اهل سنتی هستیم که علاقه مند به شرکت در این سفر معنوی هستند چرا که امسال تعداد دانشجویان اعزامی از جنوب استان کمتر خواهد شد.

کیخا اضافه کرد: راهیان نور تجلی وحدت شیعه و سنی است؛ آنان در کنار هم، یکدل و یکصدا، لبخند و اشک و بصیرت خود را در هم آمیخته‌اند.

وی به برنامه‌های فرهنگی کاروان‌های راهیان نور دانشجویی اشاره کرد و گفت: این اردو صرف حضور تاثیر معنوی دارد اما چند گام دیگر با برنامه‌ریزی ما پیش می رود؛ ما از لحظه حرکت، با فضاسازی و حضور راوی و روحانی و محصولات سمعی بصری برای دانشجویان برنامه داریم.

مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کاروان‌های راهیان نور استان سه روز در مناطق عملیاتی حضور دارند که روز اول در شرهانی، فکه و کانال کمیل، روز دوم در هویزه، طلائیه و پاسگاه زید و روز سوم در خرمشهر، علقمه، نهر خین و شلمچه از فضای معنوی بهره خواهند برد

مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان خبر داد و اظهار داشت: با همت بسیج دانشجویی و برخی دانشگاه‌ها مرحله سوم کنگره شهدای دانشجوی استان فردا سه شنبه با حضور سردار عروج در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار می‌شود که در این مراسم از 20 خانواده شهید تقدیر به عمل می‌آید؛ این برنامه پیوند به راهیان نور محسوب شده و بستر حضور دانشجویان را فراهم می کند./203/831/ب1

ارسال نظرات