۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۹۹۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

رونمایی از پوستر پنجمین کنگره ملی ادبی ملکوت، ضرورت مقابله سازمان حج وزیارت با آزادبرها، برگزاری دوره نقد باستان گرایی در سطح شهرستان رامهرمز و تجلیل از حافظ قرآن کریم دانشگاه چمران چند خبر فرهنگی از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پوستر پنجمین کنگره ملی ادبی ملکوت با حضور مدیر کل ارشاد خوزستان، دبیر پنجمین کنگره ادبی ملک ملکوت و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

براین اساس علی بازگیر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه پنجمین کنگره ادبی ملک ملکوت 13 اسفندماه در این شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آیین رونمایی از پوستر پنجمین کنگره ملی ادبی ملکوت امروز با حضور مدیر کل محترم ارشاد، معاونان و اصحاب رسانه در حاشیه نشست خبری مرتبط با پنجمین کنگره ادبی ملک ملکوت برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک خاطرنشان کرد: طراحی و تهیه پوستر پنجمین کنگره ملی ادبی ملکوت به همت شمس قنبرزاده از هنرمندان شهرستان اندیمشک صورت گرفت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت روز جمعه در اندیمشک برگزار می شود، اظهار داشت: این کنگره با هدف بازشناسی و احیای آموزه های دفاع مقدس، هویت بخشی به شعر و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری، ثبت موقعیت‌ ها و اماکن دفاع مقدس در دو بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد.

بازگیر دوکوهه اندیمشک را ورودی و پل ارتباطی اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دوکوهه از جایگاه ویژه ای در ادبیات پایداری کشور برخوردار است.

گفتنی است، پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» با همکاری بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک و انجمن های شعر و داستان این شهرستان و با هدف بازشناسی و احیای آموزه های دفاع مقدس، هویت بخشی به شعر و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری، ثبت موقعیت ‌ها و اماکن دوران هشت سال دفاع مقدس در۲ بخش شعر و داستان و با موضوع دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و بخش آزاد در اندیمشک برگزار می‌شود.

ضرورت مقابله سازمان حج وزیارت با آزادبرها

قدرت الله دهقان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، در جلسه ستاد اربعین خوزستان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزاری شد، با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش چند برابری زوار اربعین در مرزهای استان ابراز داشت: در همین راستا کمیته های مختلفی تشکیل و مسؤولیت و حوزه وظایف هر کدام از آنها مشخص شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه رسیدگی به عقب افتادگی های سال گذشته و تحقق وعده های داده شده به مردم اولویت ما در اربعین سال 96 خواهد بود، اظهار داشت: یک هزار و 102 نفر از مسؤولان خدمت رسان مواکب را با هماهنگی حج و زیارت استان به کربلای معلی اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه انتقال آب شرب به چذابه از مصوبات پیشین ستاد اربعین خوزستان است، عنوان کرد: تأمین اعتبار صورت گرفته و عملیات کار هم اکنون در حال انجام است و نیز  افزایش ظرفیت پارکینگ و جانمایی مواکب از سوی کمیته ها مدنظر قرار گیرد.

دهقان به ضرورت مقابله سازمان حج و زیارت با اعزام زائران از طریق آزادبرها تأکید و خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت باید بر موضوع ضرورت بیمه زائران تأکید و نسبت به عواقب و پیامدهای عدم بیمه هشدار دهد؛ چرا که در حادثه تروریستی حله بسیاری از زائران فاقد بیمه و تحت کمیته امداد بودند که یقینا در صورت آگاهی از چنین امری به بیمه کردن آنها می پرداختیم.

وی توسعه زیرساخت جاده های منتهی به پایانه مرزی چذابه را از اولویت های در نظر گرفته شده برای سهولت تردد زائران خاطرنشان کرد و گفت: توسعه جاده بستان - چذابه و جاده عبدالخان به سمت چذابه در کاهش ترافیک پایانه‌ مرزی چذابه بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پایان ابراز داشت: سازمان حج و زیات با همه امکانات خود بر اعزام زائران نظارت داشته باشد تا با مدیریت خوب شاهد برگزاری مراسم اربعین به بهترین شکل ممکن در استان باشیم.

برگزاری دوره نقد باستان گرایی در سطح شهرستان رامهرمز 

حجت الاسلام طلائیان، معاون آموزش مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز، با اشاره به برگزاری امتحانات هفتگی برای طلبه ها ابراز داشت: در نیمسال دوم کلاس های جبرانی را برای طلبه هایی که در نیمسال اول دچار افت درسی شدند، برگزار تا شاهد ارتقا در امتحانات پیش رو باشیم.

معاون آموزش مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز نظم بخشی برای حضور طلبه ها در کلاس درس را از پیگیری های جدی این معاونت برشمرد و افزود: برگزاری کارگاه های علمی و پژوهشی در موضوعات گوناگون با همکاری معاونت پژوهش جهت ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی از فعالیت های این معاونت است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره های نقد فرقه های انحرافی در سطح مدرسه ابراز داشت: در این باره دوره نقد باستان گرایی را برای طلاب و عموم مردم شهرستان رامهرمز برگزار کردیم و در آن به سؤالات و شبهات مطرح شده درباره دین اسلام و ترویج فرهنگ ملیت گرایی پاسخ داده شد.

حجت الاسلام طلائیان گفت: این دوره با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار که در ادامه امتحانی از شرکت کنندگان گرفتیم و گواهی پایان دوره به آنها عطا داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رامهرمز مباحث ملیت گرایی بازتاب بیشتری نسبت به وهابیت دارد، عنوان کرد: کارگاه های تفسیری برای طلاب برتر با حضور اساتید مدرسه و هفته ای دو جلسه برگزار می شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز در پایان گفت: طلبه های پایه اول تا ششم مدرسه در هر نیمسال موظف به ارائه مقاله هستند.

تجلیل از حافظ قرآن کریم دانشگاه چمران

مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز بعدازظهر امروز دوشنبه 9 اسفندماه در تالار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این مراسم میلاد آلبوغبیش، آیاتی از قرآن کریم تلاوت کرد. پس از آن سید کریم موسوی، مبتهل بین‌المللی، ابتهالی با مضمون مدح شخصیت پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) اجرا کرد. پس از آن سید جاسم موسوی به تلاوتی از آیات قرآن کریم پرداخت.

در ادامه از میلاد آلبوغبیش که در سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته حفظ ده جزء موفق به کسب رتبه نخست شده بود، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

این حافظ قرآن کریم دانش آموخته مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید چمران اهواز است./9456/303/ب1

ارسال نظرات