۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۴۰۳۳

مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم به بهره‌برداری رسید

مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، سرپرست اورژانس کشور و مسؤولان ارشد استان قم به بهره‌برداری رسید.
اورژانس هوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور، امروز با حضور محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، استاندار قم، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم و دیگر مسؤولان استانی در محل این پایگاه افتتاح شد.

این پایگاه در جنب ستاد فرماندهی نیروی انتظامی قم و زمینی به مساهت 7 هزار و 200 متر مربع و در حدفاصل عوارضی قم_ تهران احداث شده است.

پایگاه اورژانس هوایی مرحوم اسماعیل خرّمی‌روز با زیربنای 800 مترمربع در قسمت اداری و 700 متر مربع زیربنای آشیانه دارد و امکان فرود بالگرد پهن‌پیکر و استقرار آمبولانس زمینی و اتوبوس آمبولانس در آن فراهم شده است.

این پایگاه در یکی از مکان‌های استراتژیک استان قم قرار گرفته است، چرا که می‌تواند سه شاه راه، کاشان_ اصفهان، اراک و تهران را تحت پوشش خود قرار دهد.

مهدی خرّمی‌روز از خیّران سازنده پایگاه اورژانس هواییِ مرحوم اسماعیل خرّمی‌روز، در حاشیه افتتاح این پایگاه هوایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن قدردانی از همکاری مسؤولان در ساخت این پایگاه هوایی، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آتی پروژه‌های دیگری را در تهران، قم و کرج احداث کنیم.

این خّیر با اشاره به امکانات رفاهی از قبیل فضای آموزشی، ورزشی، نمازخانه و خوابگاه که برای کارکنان این مجموعه تعبیه شده است، ابراز داشت: این پایگاهِ 7 هزار و 200 مترمربعی، در طی دو سال و با اختصاص اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث شده است.

وی در ادامه افزود: پایگاه اورژانس هوایی خرّمی‌روز با زیربنای 800 مترمربع در قسمت اداری و 700 متر‌مربع زیربنای آشیانه است، از این رو این پایگاه علاوه بر ظرفیت فرود 2 فروند بالگرد پهن پیکر به صورت همزمان، قابلیت استقرار تعدادی آمبولانس زمینی و اتوبوس‌آمبولانس را نیز دارا است.

خرمی‌روز با گلایه از روند طولانی مراحل اداری در تکمیل پروژه پایگاه هوایی، تصریح کرد: در حدود شش ماه می‌شود که 11 آمبولانس مدرن با اعتبار 33 میلیارد ریال خریداری شده است اما متأسفانه به‌خاطر طولانی بودن مراحل اداری هنوز موفق به شماره‌گزاری این آمبولانس‌ها نشده‌ایم،‌ لذا این آمبولانس‌ها با شرایط موجود، فعلا نمی‌توانند وارد چرخه خدمت رسانی شوند./878/پ202/ی

ارسال نظرات