۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۸۴۲۷۶

برنامه های زائران غیر ایرانی حرم رضوی ویژه ایام فاطمیّه

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ضمن تشریح برنامه های زائران غیرایرانی در ایام فاطمیه گفت: سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ تربیتی و اجتماعی با محور حضرت زهرای مرضیه(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
حرم رضوی

محمد جواد هاشمی نژاد، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه اظهار کرد: برنامه های گوناگونی از جمله سخنرانی، مسابقات فرهنگی، مرثیه سرایی و عزاداری، قرائت ادعیه، برگزاری حلقه های معرفت ویژه زائران غیر ایرانی حرم رضوی به مناسبت ایام فاطمیه تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های عرب زبانان در رواق دارالمرحمه اعلام کرد: سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ تربیتی و اجتماعی با عنوان «زهراي بتول الگوي نیکوي تمام بشریت» هر روز پس ازنماز ظهر ساعت 12:30 برگزار می شود.

هاشمی نژاد بیان کرد: بعد از نماز مغرب وعشاء ساعت 18:25 نیز سلسله سخنرانی عقیدتی و تاریخی باعنوان «درس ها و شناخت هایی از خطبه حضرت زهرا(س)» ویژه عرب زبانان در رواق دارالرحمه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه محل برگزاری برنامه های تبلیغی زائران اردوزبانان در رواق کوثر است، عنوان کرد: نقش نیایش در تکامل معنوي انسان، اخلاق حسنه از دیدگاه قرآن و حدیث، توکل در قرآن و حدیث و نقش آن در زندگی انسان، آثار سوء از جمله موضوعاتی است که ویژه آنها تبیین می شود.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: غیبت از منظر قرآن و حدیث، اسراف و تبذیر از دیدگاه قرآن، فضائل و رذائل اخلاقی در قرآن، سعادت و شقاوت از دیدگاه قرآن از دیگر موضوعات سخنرانی اردوزبانان است.

وی با بیان اینکه برنامه های ویژه زائران ترکی ـ آذری در رواق غدیر برگزار می شود، گفت: «نگاهی به سیره علمی، عبادي حضرت فاطمه»، «ولایتمداري حضرت زهرا» و «ویژگی هاي اخلاقی حضرت زهرا» از جمله موضوعات سخنرانی این گروه از زائران برشمرد.

هاشمی نژاد ادامه داد: تبیین فضیلت زیارت امام رضا(ع)، حضرت رهرا در کلام امام رضا، حمایت از ولایت در سیره حضرت زهرا و سبک زندگی ایشان از دیگر موضوعاتی است که ویژه زائران ترکی ـ آذری در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه های زائران انگلیسی، فرانسه و آلمانی که در رواق غدیر برگزار می شود، عنوان کرد: حضرت زهرا و دفاع از ولایت، نگاه اسلام شیعی به کسب علم و علم از منظرقرآن و تفسیر سوره کوثر، سیره حضرت زهرا(س)؛ نمونه و الگوي بی نظیر زنان مسلمان، رفتار حضرت زهرا با پدر گرامیشان، حضرت علی و فرزندانشان موضوعاتی است که در صورت حضور زائران انگلیسی زبان به آنها پرداخته می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات