۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۴۳۶۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

طرح نوروزی آرامش بهاری در استان قم اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و اماکن مقدسه قم خبر داد.
مدیرکل اوقاف قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم در هفتمین کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که ظهر امروز در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرا توسط این اداره‌کل پرداخت و اظهار داشت: این برنامه‌ها با محوریت مساجد و امامزادگان در استان قم در حال اجرا بوده و برنامه‌های ویژه نوروز نیز به نام طرح آرامش بهاری در حال آماده‌سازی برای خدمات‌رسانی زائران امامزادگان و  مسافران نوروزی است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم  از برپایی خیمه‌های معرفت در سطح استان خبر داد و افزود: خیمه‌های معرفت باهدف خدمت‌رسانی فرهنگی به مسافرین و شهروندان در ورودی شهر، حرم مطهر‌، جمکران، کوه خضر و مکان‌هایی که جمعیت‌پذیر هستند  برپا شده است.

وی همچنین از تخصیص 60 میلیاردریال از درآمد موقوفات به امور فرهنگی در استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: تعزیه و روضه‌خوانی، کمک به مستمندان، کمک به بیماران و اجرای طرح‌های فرهنگی همچون طرح حفظ قرآن‌کریم در سطح استان از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل در سال گذشته بوده که از این بودجه اجرایی شده است.

حسینی‌مقدم اجرای طرح مشاوره رایگان در امامزادگان قم را از جمله فعالیت‌های این اداره برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: طرح مشاوره رایگان برای خانواده‌ها در امامزادگان  استان قم برای نخستین‌بار در کشور اجرایی شده و قرار است در استان‌های دیگر هم این طرح اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با ابراز نگرانی از کاهش موقوفات در استان قم گفت: باید در زمینه کارهای فرهنگی و اجتماعی و جلب خیرین در استان قم برای مشارکت در امور خیریه برنامه‌های جامعه‌ای تدوین شود تا بتوانیم مانند سایر استان‌ها از ظرفیت خیرین در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز استفاده کنیم./872/د102/ی

ارسال نظرات