۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۳۸۱
همزمان با ایام فاطمیه دوم صورت گرفت؛

اعزام 60 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی شهرستان بروجن

کارشناس امور مبلغان اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: به‌ منظور برگزاری مراسم ایام دوم فاطمیه زهرا(س) و آشناسازی مردم با فضائل و سیره زندگانی این بانوی دو عالم ۶۰ مبلغ دینی از سوی این اداره به شهرها و روستاهای شهرستان بروجن اعزام شدند.
حجت ‌الاسلام سیدابوالفضل صالحی

حجت ‌الاسلام سیدابوالفضل صالحی، کارشناس امور مبلغان اداره تبلیغات اسلامی بروجن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: ولایتمداری و دفاع از ولایت مهمترین و بزرگترین درس و پیام فرهنگ فاطمی است که باید این مهم بیش ‌از پیش در جامعه تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه فاطمیه چه از نظر اعتقادی و چه از نظر مناسکی هویت تشیع است که اگر این مسأله تضعیف شود شیعه دچار استحاله خواهد شد، اظهار کرد: باید در ایام فاطمیه ترویج آموزه‌ های اهل بیت(ع) و به ‌ویژه تبیین شخصیت والا و معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) و معرفی عفت و حجاب آن حضرت به ‌عنوان بهترین و کامل‌ترین الگو برای بانوان و تحکیم بنیان خانواده در دستور کار روحانیان مبلغ باشد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) تنها الگویی برای مسلمانان نیست؛ بلکه سیره و سبک این بانوی بزرگوار می ‌تواند الگوی زندگی فردی و اجتماعی همه بانوان باشد، تصریح کرد: ضروری است برنامه ‌های این ایام به دور از هرگونه تنش و تفرقه ‌افکنی و در راستای تبیین سیره و سبک فاطمی برگزار شود.

وی ادامه داد: به‌ منظور برگزاری مراسم ایام دوم فاطمیه زهرا(س) و آشنا سازی مردم با فضائل و سیره زندگانی این بانوی دو عالم ۶۰ نفر مبلغ دینی از سوی این اداره به شهرها و روستاهای شهرستان بروجن اعزام شدند.

کارشناس امور مبلغان اداره تبلیغات اسلامی بروجن افزود: هدف از اعزام این مبلغان به مناطق شهری و روستایی ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی هر چه بیشتر جوانان به ‌ویژه بانوان با سیره حضرت فاطمه(س) است.

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیتهای مبلغان دینی در این ایام، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ های مبلغان اعزامی در این ایام حول محور تبیین احکام اسلام، اصل فلسفه شهادت حضرت زهرا(س)، تبلیغ چهره به چهره، نشست علمی و فرهنگی و اقامه نماز جماعت می چرخد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع بسته‌ های فرهنگی و پارچه نوشته ‌های ویژه ایام فاطمیه دوم در بروجن، اظهار کرد: بیش از 5 هزار بسته فرهنگی و پارچه نوشته در آستانه فاطمیه دوم در بروجن توزیع شده است.

گفتنی است، ایام فاطمیه یا روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی ‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی ‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به ‌ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌ کنند.

علمای شیعه پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه(س) دو روایت متفاوت شامل 75 و 95 روز بعد از درگذشت حضرت محمد(ص) را مورد وثوق می ‌دانند و از آنجا که درگذشت پیامبر اسلام در تاریخ بیست و هشتم صفر بوده؛ به روایت 75 روز، از سیزدهم تا پانزدهم جمادی ‌الاول را فاطمیه اول می‌ دانند و بنا به روایت 95 روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم تا پنجم جمادی ‌الثانی دانسته و آن را فاطمیه دوم می ‌نامند.

البته روایت 95 روز و ایام فاطمیه دوم در نزد شیعیان معتبرتر و مقبول‌تر بوده و به همین دلیل نیز مراسم ایام دوم به نسبت ایام فاطمیه نخست، با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار می ‌شود./9457/302/ب2

ارسال نظرات