۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۸۴۵۰۲
حجت الاسلام زمانی خبر داد؛

رشد 50 درصدی اعزام زائران خراسان شمالی به عتبات عالیات

مشاور امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اعزام 22 هزار کاروان به عتبات عالیات در سراسر کشور به غیر از ایام اربعین، گفت: در خراسان شمالی هم امسال شمار کاروان‌های اعزامی به کربلای معلا به نسبت سال گذشته 50 درصد بیشتر شد.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رجبعلی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری، امروز در سفر به خراسان شمالی، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به حضور هیأت ایرانی در جده به منظور مذاکره با طرف عربستانی در مورد حج، اظهار کرد: پس از بازگشت این هیئت و جمع‌بندی نتایج، در مورد حضور زائران ایرانی در حج امسال تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مذاکرات هیئت ایرانی با طرف عربستانی به نتیجه برسد به احتمال زیاد ابتدا حج عمره راه‌اندازی شده و سپس اعزام زائران به حج تمتع برقرار می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به آمادگی مجموعه حج و زیارت برای اعزام زائران ایرانی به حج، خاطرنشان کرد: اکنون برای اعزام زائران آمادگی کامل داریم؛ به‌گونه‌ای که روحانیان و کاروان‌ها مشخص بوده و شرایط برای اعزام عمره‌گزاران مهیا است که البته این موضوع به نتایج مذاکرات با طرف عربستانی بستگی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مناسبت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خرسان شمالی، اظهار کرد: در ایام اربعین امسال در کل کشور دو میلیون و 700 هزار نفر در مراسم اربعین حضور داشتند و از خراسان شمالی هم هفت هزار و 600 نفر به این آیین محوری اعزام شدند که نسبت به پارسال سه هزار نفر بیشتر بوده است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اعزام 22 هزار کاروان به عتبات عالیات در طول سال جاری به غیر از ایام اربعین، خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی هم امسال شمار کاروان‌های اعزامی به کربلای معلا 50 درصد افزایش یافت.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تجلیل از حضور پرشور زائران ایرانی در عتبات عالیات، اظهار کرد: حضور این میزان جمعیت در حرم ائمه(ع) قابل توجه و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه درزمینهٔ عتبات عالیات و سفر اربعین کار سنگین و زیربنایی صورت گرفته است، تصریح کرد: مجموعه این اقدامات نقش مؤثری در ارتقای بعد معنوی مردم و زائران داشته است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این دیدار، با قدردانی و تجلیل از همراهی و همدلی مجموعه بعثه مقام معظم رهبری در استان، اظهار کرد: لطف و عنایت خداوند نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار زیاد بوده و همچنان ادامه دارد و امیدواریم با الطاف امام زمان(عج) آینده نظام اسلامی درخشان‌تر شود.

گفتنی است، در این دیدار کتاب «حقایق پنهان» که به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی پیرامون زندگی سیاسی امام حسن مجتبی(ع) به رشته تحریر درآمده، به حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اهدا شد./9314/203/ب2

ارسال نظرات