۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۸۴۵۴۰
ادعای دادگاه صهیونیستی:

یهودیان می توانند در مسجد الاقصی نماز بخوانند

دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی مدعی شد که مسجد الاقصی مکان مقدس یهودیان است و یهودیان می توانند در این مسجد نماز بخوانند و کسی نمی تواند مانع از این کار شود.
قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه رژیم صهیونیستی مدعی شد که مسجد الاقصی مقدس ترین مکان برای یهودیان است.

در همین راستا، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین تاکید کرد که حکم دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی در قدس که منجر به مشروعیت بخشی به تجاوزات روزمره یهودیان به مسجد الاقصی خواهد شد، منطقه را به سمت جنگی دینی سوق می دهد.

شیخ یوسف ادعیس اظهار داشت که این اقدام خطرناک دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آن ها مسجد الاقصی بخشی از سیاست های تجاوزکارانه این رژیم برای مشروعیت بخشی به تجاوزات خود علیه این مسجد است که این یعنی نقض صریح تمامی قوانین و معاهدات بین المللی.

ادعیس تاکید کرد که احکام صادره از دادگاه های صهیونیستی در راستای ادامه سیاست های استعمارگرانه دشمن صهیونیستی به منظور مشروعیت بخشی به تجاوزات و جنایت ها علیه ملت و مقدسات فلسطین صورت می گیرد.

وی از تمامی نهادهای ذی ربط خواست از طریق راهکارهای سیاسی و قانونی با این حکم باطل و مردود مقابله کنند.

این در حالی است که سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، سال گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که وجود هرگونه پیوند و ارتباط بین یهودیان و مسجدالاقصی را رد کرد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 10 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 8 کشور رای ممتنع و دو کشور هم رای مخالف دادند و چندین کشور هم در جلسه رای گیری حاضر نبودند.

این سومین قطعنامه یونسکو در رابطه با عدم ارتباط میان یهودیان و مسجد الاقصی بود و این قطعنامه دیگر قابل نقض نیست. این سازمان قبلا در 13 و 18 اکتبر سال 2016 نیز با صدور قطعنامه هایی هرگونه ارتباط میان یهودیان و مسجد الاقصی را رد کرده بود. این قطعنامه ها بر اسلامی بودن حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل و دیوار براق (ندبه) نیز تاکید دارد./982/ب103/د

ارسال نظرات