۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۸۴۶۱۶
آیت الله مروارید:

اثبات ولایت حضرت علی در زندگی حضرت فاطمه مشهود است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، گفت: اثبات ولایت حضرت علی در زندگی حضرت فاطمه(س) مشهود است.
آیت الله مروارید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مهدی مروارید، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی امروز 11 اسفند ضمن تقدیر از اعضای این ستاد در اراتباط با تعظیم شعائر فاطمی، گفت: اساس جمهوری اسلامی براساس ولایت و امامت و محبت اهل بیت(ع) است که به ملت ایران  نعمت محبت داده شده است و آنان هر چه بیشتر باید قدردان آن باشند.

وی با بیان اینکه هر نعمتی که شکر شود، افزون می شود و اگر کفران شود، نعمت سلب می شود، تصریح کرد: ما معتقدیم  که از مهمترین نعمات ، نعمت ولایت و ائمه اطهار(ع) است که شیعه دارد.

قبولی اعمال صالح به برکت ولایت اهل بیت(ع) است

استاد درس خارج افزود: قبولی اعمال صالح به برکت ولایت اهل بیت(ع) است و در عین حال خود این مسئله یعنی محبت به اهل بیت(ع) فقط به شیعه برنمی گردد و از طریق کتب اهل سنت که اهل انصاف هستند می توان این نکته را استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همه اهل اسلام باید در این مسئله محبت و ولایت اجتماع کنند، اظهارکرد: براساس آیات و روایات این مسئله قابل اثبات است و این نعمت، بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و راه تثبیت و افزودن نعمت، تعظیم شعائر است.

نمودهای عبودیت خداوند متعال به شعائر الهی تعبیر می شود

آیت الله مروارید با بیان اینکه تعظیم شعائر از وظایف الهی و دینی است، تصریح کرد:  نمودهای عبودیت خداوند متعال به شعائر الهی تعبیر می شود و اینها رمزهایی است که حج و زیارت هم جزو شعائر است.

وی با بیان اینکه ما مأمور به برگزاری احسن این مراسمات هستیم، اظهارکرد: باید توجه داشته باشیم که آثار این کارها در برخی زمانها ضرورتی تر است چرا که تبلیغاتی بر علیه محبت اهل بیت(ع) از سوی داعش و وهابیت و شبهات فراوانی توسط ماهواره ها مطرح شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان درباره راهکارهای مقابله با آنان گفت: یکی از این راهکارها اینست که شعائر را به بهترین وجه اقامه کنیم چرا که این امور در تثبیت عقیده مردم اثرگذار است و نیاز بیشتری احساس می شود که علاوه بر کارهای عملی و رفع شبهات باید مسئله  تعظیم شعائر پررنگ تر شود.

این استاد درس خارج با اشاره به تبلیغات سوء در سالهای اخیر که نسبت به حضرت زهرا(س) شده است، تصریح کرد: اگر کسی با انصاف به کتب اهل سنت مراجعه کند متوجه می شود که اگر بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) حالات حضرت زهرا(س) را در همان چند روز بررسی کند معتقد به ولایت حضرت علی(ع) خواهد شد.

بررسی اثبات پذیرش ولایت حضرت علی(ع) از سوی حضرت فاطمه(س)  

وی در بررسی اثبات این موضوع و پذیرش ولایت حضرت علی(ع) از سوی حضرت فاطمه(س)، گفت:  در کتب اهل سنت آمده است که کسی که از دنیا برود و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است و بر حسب دیگر روایات اهل سنت پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند که خدا به رضای او خشنود و بر خشم حضرت زهرا(س) غضبناک می شود.

آیت الله مروارید ادامه داد: برادارن اهل سنت بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حضرت فاطمه(س) شهید شد و این در حالی بود که حضرت زهرا(س) بر جمعی عصبانی و ناراضی بود و با غضب بر آنها از دنیا رفت.

وی در ادامه  با بیان اینکه در این حالت سؤال ما این است که ایا حضرت زهرا(س) وقتی که از دنیا رفتند امام زمان خودشان را شناختند، گفت: هر دو گروه سنی و شیعه جرأت نمی کنند که بگویند حضرت فاطمه(س) بدون شناخت امام از دنیا رفته است.

 استاد درس خارج ادامه داد: از طرفی اگر امام حضرت فاطمه(س) خلفا بودند که حضرت با غضب و ناراحتی از آنها از دنیا نمی رفت و معنا ندارد که کسی بر امام خودش ناراضی و عصبانی باشد.

حضرت زهرا و رفتار ایشان حجیت کافی است که ولایت حضرت علی(ع) را اثبات کند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: حضرت زهرا(س) و رفتار ایشان حجیت کافی است که ولایت حضرت علی(ع) را اثبات کند که امام حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) بوده است و اگر کسی در همین چند روزه زندگی حضرت زهرا(س) دقت کند به این موضوع می رسد و این یک مسئله علمی است.

وی با بیان اینکه در اثبات ولایت حضرت علی(س)  با بررسی زندگی چند روزه حضرت زهرا پس از فوت پیامبر(ص) ما با کسی دعوا نداریم، تصریح کرد: در عین حال با تحریک احساسات و فحش هم به دنبال اثبات این موضوع نیستیم و بسیاری که اهل انصاف هستند این موضوع را می پذیرند.

آیت الله مروارید با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه(س) در این چند روزه حجتی بر ولایت حضرت علی(ع) بر دو مسأله امامت و ولایت است را تثبیت کرد و به همین دلیل ما باید تعظیم شعائر حضرت زهرا(س) را پررنگ تر کنیم.

وی با بیان اینکه در ضمن تعظیم شعائر بایستی اشاره ای هم به تثبیت مسأله ولایت کرد، تصریح کرد: با وجود اینکه اهل بیت(ع) ادعای امامت و ولایت دارند اما منش عملی و گفتاری انها به گونه ای نبود که موجب اصطکاک شود و دشمنان حربه ای به دست بگیرن دو  ریشه اسلام را نابود کنند.

محبت مقدمه ولایت است

این استاد خارج با بیان اینکه هر چه شعائر محکم تر برگزار شود، عقیده ولایت و امامت تثبیت می شود، تصریح کرد: در عین حال توجه به حفظ مصالح در برخی شرایط اقتضاء می کند که بر مسأله وحدت و تکیه بر مشترکات توجه شود.

وی افزود: محبت به اهل بیت(ع) مشترک بین شیعه و سنی است و باید مسأله محبت را حفظ کنیم چرا که محبت مقدمه است و کم کم به ولایت می رسیم و به این نکته باید تکیه کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر برگزاری پررنگ اصل شعائر، افزود: در این مسیر بایستی از برخی مسائل که منجر به سوء استفاده می شود که آنان می خواهند اساس را از بین ببرند توصیه می شود که شعائر تضعیف و کمرنگ نشود./934/201/ب2

ارسال نظرات