۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۸۴۶۶۸
نماینده طرح هجرت در استان همدان:

فاطمه زهرا در همه ابعاد زندگی خود تاثیرگذار بودند

حجت الاسلام ثابت عیار گفت: فاطمه زهرا(س) با وجود این که یک زن بود با عمر کوتاه ولی پربرکتی که داشت هیچ گاه نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت و بی تاثیر نبودند.
سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسین ثابت عیار نماینده طرح هجرت در استان همدان در مراسم ایام فاطمیه که صبح در مسجد سید الشهدا شهرک مدنی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) شخصیت تاثیرگذاری در زمان حیات خود بود.

وی ادامه داد: اشخاص در طول زندگی که دارند یا تاثیر گذار هستند، یا بی تفاوت و یا تاثیر پذیر هستند که حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود این که یک زن بود با عمر کوتاه ولی پربرکتی که داشتند هیچ گاه نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت و بی تاثیر نبودند.

حجت الاسلام ثابت عیار خاطرنشان کرد: وجود تاریخی افراد در طول تاریخ به سه گونه مادی، فعلی و نظری است که آثار مادی در نوادگان مشخص می شود و سرانجام انسان آرامگاهی است که در آن منزل گزیده و آثار فعلی او در راستای رفتار ها و سنت ها است و اثر نظری آن از سوی شخصیت والا، معارف بلند انسانی و دینی او شناخته می شود.

وی ابراز داشت: حضرت زهرای مرضیه(س) در هرسه بعد مادی، فعلی و نظری تبلور و تجسم تاریخی دارند به این شکل که در بعد اول نوادگان آن حضرت تا امروز حدود پنجاه میلیون نفر بوده و از جهت آرامگاه در عالم بی نظیر است چرا که حضور ایشان با فقدان آرامگاه شان است و در بعد نظری هم از جهت مواریث معارفی که از او به جا مانده بی شمار و بی نظیر است.

نماینده طرح هجرت در استان همدان تصریح کرد: از جمله آثاری که از شخصیت والای ایشان برگرفته می توان به چهل و چهار کتب خطی که با عناوین، فاطمه الزهرا(س) و ترفی اثر مسیحی لبنانی، فاطمه الزهرا(س) بنت محمد(ص) اثر عبدالزهرا عثمان محمد، فاطمه الزهرا ام ابیها اثر فاضل المیلانی الحسینی و ارض ملکوت اثر پرفسور هانری کربن اشاره کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) از جهت بعد فعلی یک الگوی تمام عیار بود که در سن 18 سالگی واسطه بین زمین و آسمان بود و این نشانگر شخصیت برجسته و والای آن حضرت است.

حجت السلام ثابت عیار در ادامه اظهار داشت: در شخصیت والای بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا(س) همین بس که شفاعت ایشان به قدری است که به تعبیر قرآن که در سوره مبارکه ضحی آمده: آنقدر به تو می بخشیم که راضی باشی، بیان گر این است که فاطمه زهرا(س) در قیامت آن قدر از شیعیان خود شفاعت کرده تا راضی شود.

وی در پایان افزود: ما باید با شناخت شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) از درس هایی که ایشان در طول زندگی کوتاه اما پر برکتشان به ما می دهد نهایت بهره را برده و در زندگی خود جاری کنیم./203/979/ب1

ارسال نظرات