۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۶۷۵
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

حضرت زهرا، محور اهل کساء/ آیه تطهیر افتخار بزرگ شیعه است

آیت الله مظاهری گفت: آیه تطهیر افتخار بزرگ شیعه است و درکنار این آیه درحدیث کساء خدا اهل کساء را با محوریت حضرت زهرا به جبرئیل معرفی می کند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه عزاداری صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: رابطه پیامبر(ص) با حضرت زهرا(س) فراتر از رابطه پدر و دختری بود.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افزود: یکی از ویژگی های خاص حضرت زهرا(س)، محبت عجیبی بود که پدرشان به عنوان پیامبر الهی نسبت به ایشان داشتند؛ در روایات آمده است محبت پیامبر(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) آن قدر بالا بود که وقتی نام حضرت زهرا(س) را جلوی پیامبر(ص) می بردند، حال درونی ایشان منقلب می شد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که رابطه پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) فراتر از رابطه پدر و دختری بود، خاطرنشان کرد: رسم همیشگی پیامبر(ص) این بود که روزانه چندین مرتبه به خانه امیرالمؤمنین(ع) سر می زدند و به اهل خانه با عبارت، السلام علیکم یا اهل بیت النبوة، سلام می کردند؛ وقتی حضرت زهرا(س) برای ملاقات پیامبر(ص) به خانه ایشان می رفتند، پیامبر(ص) تمام قد در برابر حضرت زهرا(س) می ایستادند و دستان ایشان را می بوسیدند، سپس می فرمودند، بوی بهشت را از تو استشمام می کنم؛ پیامبر(ص) با آخرین خانه ای که قبل از رفتن به جنگ ها وداع می کردند، خانه حضرت زهرا(س) بود و اولین خانه ای که بعد از بازگشت از جنگ ها به آن سر می زدند نیز خانه حضرت زهرا(س) بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: گاهی پیامبر(ص) در ملاقات با حضرت زهرا(س) خطاب به دخترشان این آیه که می فرماید «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ»، را تلاوت می کردند؛ یعنی خداوند تو را برگزیده و پاک کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با توجه به اهمیت نماز تحیّت اذعان کرد: مستحب است انسان وقتی وارد مسجدی می شود، دو رکعت نماز با نیت تحیّت بخواند؛ پیامبر(ص) هر بار وارد خانه حضرت زهرا(س) می شدند، دو رکعت نماز تحیّت می خواندند.

وی خاطرنشان کرد: روزی پیامبر(ص) در ملاقات با حضرت زهرا(س) خطاب به این بانوی عظیم فرمودند، عزیزم شب ها قبل از خواب، قرآن را ختم کن، یک حج و یک عمره به جای بیاور، همه انبیا و همه مؤمنان را از خودت راضی کن، سپس دو رکعت نماز تحیّت خواندند و این سخن خود را علی الظاهر برای حضرت زهرا(س) تفسیر کردند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که بسیاری از توصیه های اهل بیت(ع) به یکدیگر برای تفهیم کردن به انسان های دیگر بوده است، اذعان کرد: پیامبر(ص) با وجود این که از دانایی حضرت زهرا(س) نسبت به تفسیر مسائلی که گفته بودند خبر داشتند، خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند، هر شب قبل از این که بخوابی سه بار سوره توحید را تلاوت کن که معادل یک ختم قرآن است، یک بار تسبیحات اربعه را بر زبانت جاری کن که ثواب یک حج و یک عمره برایت ثبت شود، قبل از خوابت سلامی به من و همه انبیاء قبل از من بده تا همه انبیا از تو خشنود شوند و دعای اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات را بخوان تا همه مؤمنان از تو راضی شوند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که تقاضا دارم به توصیه هایی که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) داشته اند، عمل کنید، اظهار کرد: توصیه ای پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) اعمالی بسیار آسان و پُر  فایده ای است که وقت بسیار کوتاهی را می گیرد؛ شما نیز سعی کنید این اعمال را هر شب قبل از این که بخوابید انجام دهید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که آیه تطهیر 7 یا 8 مرتبه بر پیامبر(ص) نازل شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) بارها و بارها خودشان را در معرض نزول آیه تطهیر قرار می دادند، ایشان در خانه همسرانشان عبای یمانی را برمی داشتند و اهل بیت(ع) را زیر آن جمع می کردند تا خداوند آیه تطهیر را در حق ایشان نازل کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که آیه تطهیر افتخار بزرگ شیعیان است، تبیین کرد: آیه تطهیر مفاهیم بسیار بلندی دارد؛ در کنار آیه تطهیر در حدیث کساء خداوند اهل کساء را با محوریت حضرت زهرا(س) به جیرئیل معرفی می کنند.

وی با بیان این که مصحف حضرت زهرا(س) بالاترین فضلیت برای ایشان محسوب می شود، اذعان کرد: واقعاً عجیب است که جبرئیل که رابط بین خداوند و پیامبر(ص) بوده است، طی 75 یا 95 روز اسراری را برای حضرت زهرا(س) بیان کنند که از آن مصحفی ایجاد شود؛ مصحفی که در وقت ظهور، قانون اساسی جهان خواهد بود./201/867/ب1

ارسال نظرات