۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۶۸۹
العامری:

همکاری بین بسیج مردمی و ارتش سبب ناامیدی دشمن شده است

دبیرکل سازمان بدر عراق از همکاری بین نیروهای بسیج مردمی و ارتش این کشور تمجید کرد.
هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی العامری دبیرکل  سازمان بدر گفت که همکاری بین نیروهای بسیج مردمی و ارتش تجربه منحصر به فردی است که دشمن را از رسیدن به هدفش مبنی بر ایجاد تفرقه بین این نیروها، نا امید کرده است.

العامری تصریح کرد که ارتش و نیروهای بسیج مردمی یک نیروی واحد هستند که در کنار هم می‌جنگند.

در ماه ژوئن سال 2014 میلادی پس از آنکه موصل به اشغال تروریست های داعش در آمد، مرجعیت عراق به ویژه آیت الله سیستانی فتوای جهاد با این گروه تروریستی را صادر کردند.

در پاسخ به این فتوا بود که نیروهای بسیج مردمی تحت عنوان حشد الشعبی تشکیل شد تا به ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با داعش و حفظ مکان های مذهبی کمک کند.

نیروهای بسیج مردمی عراق تاکنون نقش مهمی را در مبارزه با داعش در عملیات‌های مختلف آزادسازی مناطق این کشور ایفا کرده‌اند.

به نوشته تسنیم، پارلمان عراق اوایل آذر ماه گذشته با اکثریت آراء به قانون فعالیت بسیج مردمی با عنوان شورا رای مثبت داد و بر اساس این قانون، پیوستن نیروهای بسیج به بدنه ارتش عراق مورد موافقت قرار گرفت.

با تصویب پارلمان عراق، بسیج مردمی به عنوان یک نیروی کمکی در کنار ارتش عراق فعالیت می کند بدون اینکه هیچ گونه تناقضی با نیروهای مسلح این کشور داشته باشد زیرا به عنوان یک نیروی مردمی در کنار ارتش و نیروهای مسلح دولتی اقدامات لازم را برای پاکسازی عراق از گروه های تکفیری انجام می دهد و این موضوع در چارچوب قوانین موجود در عراق قرار دارد./980/ب102/د

ارسال نظرات