۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۸۴۸۷۶
امام جمعه اصفهان:

مسؤولان درک درستی از نشاط داشته باشند/ با جیب خالی نمی‌توان شاد بود

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مسؤولان باید درک درستی از نشاط داشته باشند، با جیب خالی نمی شود شاد بود.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به حمد و تسبیح خداوند از سوی مخلوقات، گفت: نظم موجود میان موجودات بنابر تعابیر برخی مفسران و علما نشان از بی عیب و نقص بودن خداوند دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز قیامت بنابر آیات قرآن کریم همه اعضا و جوارح ما شهادت خواهند داد و اعمال و رفتار ما را شرح خواهند داد، این موضوع نشان دهنده عدالت الهی است، در قرآن آیات بسیاری پیرامون شهادت اعضا و جوارح بدن ذکر شده است، جسم ما نیز مانند خود ما از شعور و درک برخوردار است.

وی در ادامه باور به شهادت دادن اعضا و جوارح بدن را عاملی بازدارنده برای ارتکاب به گناه دانست و افزود: همه موجودات حتی کوه‌ها نیز عبادت خداوند و تسبیح خدا را به جای می‌آورند و در طول شبانه روز در حال ذکر گفتن هستند، در حقیقت موجودات در این حد شعور دارند که باید تسبیح گوی خدا باشند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته اصفهان، با تقدیر از برپایی مراسمات مذهبی و عزاداری در اصفهان به مناسبت دهه فاطمیه، اظهار کرد: باید همه ما اهتمام ویژه به قرائت قرآن کریم داشته باشیم، با هر بار باز کردن قرآن آیاتی از آن را تلاوت کنیم چرا که در دستورات دینی ما بر اهمیت قرائت قرآن کریم تأکید شده است.

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان روایتی از حضرت زهرا(س) به اهمیت ایثار و انفاق در راه خداوند اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، از همان ابتدای صدور فرمان تشکیل کمیته امداد و تشکیل آن افراد بسیاری با جان و دل و بدون چشم داشت در این نهاد به فعالیت پرداختند، اگر چه بودجه کمیته امداد بسیار کم است با این وجود اقدامات مؤثر و مفیدی در این نهاد صورت گرفته است.

وی انفاق و ایثار در راه خداوند و یاری کردن نیازمندان را از بهترین عبادات دانست و تصریح کرد: هرکسی که انسان مسلمانی را مسرور و شادمان نماید خداوند نیز قلب او را مسرور خواهد کرد، به همین دلیل است که در روایات بر اهمیت یاری رساندن به محرومان و مظلومان تأکید شده است.

مسؤولان معنای شادی و سرور را به درستی درک کنند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اهمیت درک سرور و نشاط از سوی مسؤولان، خاطرنشان کرد: جای تعجب دارد چرا رییس جمهور می‌گوید نمی‌دانم چرا اجازه نمی‌دهید مردم شاد باشند، مگر کسی هم هست که بخواهد مردم نشاط نداشته باشند؟ اگر کسی شاد باشد، ولی جیب او از پول خالی باشد در حقیقت شادی او بی فایده است، بهتر است معنای نشاط و شادی را به درستی بدانیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه به فضاسازی رسانه‌های معاند علیه مواضع اشخاص پیرامون کنسرت و اهمیت ارائه نشاط حقیقی به جامعه اشاره کرد و افزود: برگزاری کنسرت و باز کردن چاک دهان نشاط نیست، این نشاط نیست که مردم جمع شوند و کسی بخواند و آنها بخندند، باید مسؤولان درک درستی از شادی و نشاط داشته باشند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم پرداختن به مشکلات مردم، اظهار کرد: کسی مخالف نشاط مردم نیست اما باید بدانیم که نشاط چیست، کدام پیامبران نشاط را این گونه مفهوم کردند؟ بلکه رفع مشکلات مردم نشاط است./1304/201/ب2

ارسال نظرات