۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۴۹۰۴

کتاب 'متحد ایرانی' در مادرید رونمایی شد

کتاب 'متحد ایرانی' نوشته «نیکو روآ» نویسنده اسپانیایی روز جمعه با حمایت رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در مادرید رونمایی شد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا،  رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در مادرید از کتاب 'متحد ایرانی' نوشته «نیکو روآ» نویسنده اسپانیایی رونمایی کرد.

در این مراسم که در مرکز فرهنگی‌ «بوئنا ویستا» برگزار شد، در ابتدا «فرناندو کابال» ناشر این کتاب در سخنانی گفت: چاپ این کتاب در چنین زمانی‌ بسیار لازم و ضروری است، زیرا تقریبا هرچیزی که از ایران در رسانه های غربی منتشر می‌ شود، دروغ است زیرا آنها به تحریف یا حذف واقعیت ها و رویدادهای این کشور می‌ پردازند.

«گوستاوو مورالس» روزنامه نگار و استاد دانشگاه که از علاقمندان به ایران است و مقدمه این کتاب را به نگارش در آورده است، در اظهارات خود، به مروری از تاریخ ایران از زمان باستان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و به مرور جنبه های دینی و مذهبی‌ ایران در منطقه و نقش آن در کمک به سوریه و یمن برای برقراری ثبات پرداخت.

وی به نقش رسانه های غربی تحت نفوذ آمریکا در دروغ گویی درمورد ایران تاکید کرد و خواندن این کتاب را برای آگاهی‌ از واقعیت ها و برطرف شدن ابهامات برای علاقه مندان توصیه کرد.

«نیکو روآ» نویسنده این کتاب نیز در سخنانی گفت: ایران یک کشور ابرقدرت درخاورمیانه است و مسائلی نظیر جمعیت و گذشته فرهنگی‌ آن که بر کشورهای همجوار تاثیر می‌ گذارد، وضعیت ژئواستراتژی ایران (عناصر جغرافیای طبیعی) در تقاطع راه های تجاری و همجوار بودنش با دو دریا افزون بر منابع طبیعی نفتی‌ و گازی، به این کشور اهمیت خاصی‌ می‌ بخشد.

وی افزود: با این حال، ایران بعد از زمان انقلاب اسلامی، به تنهایی راه خود را سپری می کند و به همین دلیل مورد حملات مختلف از جمله جنگ، تحریم و قتل بهترین دانشمندان خود قرار گرفته است.

به گفته وی، ایران نقش برجسته و مهمی‌ در فضای سیاسی منطقه داشته و بدون رضایت ایران، همه راه حل ها برای آتش بس در وضعیت کنونی که متشنج ترین منطقه جهان را در بر گرفته، محکوم به شکست است.

روآ تصریح کرد: با توافق هسته ای، ایران به یک متحد لازم تبدیل گشته و خواندن این کتاب، برای جلوگیری از آلودگی اخبار مطبوعات غربی در مورد ایران ضروری است.

بنا براین گزارش، این کتاب با معرفی‌ گوستاوو مورالس روزنامه نگار و استاد دانشگاه، آغاز و مشتمل بر فصل هایی‌ با عناوین میل به سلطنت، شکوه ایران، سرزمین ادیا، شیعه امام علی‌ ع، ایران در جایگاه بین المللی، ژاندارم خاورمیانه، امام خمینی رهبر کاریزماتیک، انقلاب و جنگ، یهودیان و مساله هسته ای است.

نویسنده در این کتاب ضمن پرداختن به تاریخ ایران، به موضوع انقلاب اسلامی پرداخته و با نگاهی‌ مثبت به انقلاب اسلامی، آن را مورد واکاوی قرار داده و به بیان توضیحاتی‌ درخصوص بعضی از مسائل مطرح مانند موضوع هسته ای با نگاهی‌ جانبدارانه نسبت به مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

به نوشته ایرنا، روی جلد این کتاب نیز با عکسی‌ از نقش رستم که از سوی نویسنده گرفته شده، تزئین یافته است.

انتشارات «ماندالا» کتاب متحد ایرانی را به چاپ رسانده و در چرخه توزیع نشر اسپانیا قرار داده است./982/ب102/د

ارسال نظرات