۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۸۵۰۵۹

گزارش جروزالم پست از همکاری بین رژیم صهیونیستی و عربستان

جروزالم پست به نقل از وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نوشت بین این رژیم و عربستان سعودی همکاری هایی وجود دارد که نمی توان به جزئیات آنها پرداخت و قرار است که این همکاری ها ارتقا یابد.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله‌ای به قلم جکی هوگی نوشت: دو نفر از وزرای کابینه اسرائیل ‌در اظهارات خود که به طور جداگانه انجام دادند نگاهی اجمالی از واقعیت کنونی توازن قدرت در خاورمیانه (غرب آسیا) ارائه دادند. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به طور مفصل عناصر اصلی فعالیتهای اطلاعاتی ایران در خاور میانه را شرح داد. لیبرمن در اظهارات خود درباره ایران به اظهار نگرانی پرداخت و از آن به عنوان کشوری یاد کرد که در دوردست است و با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد.

وی افزود: ایران سعی می‌کند در هر جایی هرج و مرج به پا کند و هدف اصلی آنها (ایرانی ها)‌ عربستان سعودی است. سؤالی که مطرح شد آن بود که چه موقع وزیر دفاع اسرائیل می خواهد به سختی و مشقتی که عربستان سعودی متحمل می‌شود توجه کند.

یسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در پاسخ گفت: «بین اسرائیل و عربستان سعودی همکاری هایی وجود دارد که نمی توان به جزئیات آنها پرداخت. قرار است که این همکاری ها ارتقا یابد زیرا آمریکا می خواهد رهبری آنرا به دست بگیرد.اولین هدف آن است که سد راه ایران بشویم و این کشور را از این محدوده بیرون برانیم.»

جروزالم پست در ادامه نوشت: اظهارات این دو وزیر ‌درست است. در حال حاضر تلاشهای ایران علیه اسرائیل به بالاترین سطح خود رسیده است. ایرانی ها با موفقیتی که در نجات رژیم اسد به دست آورده اند جنگی بی سر و صدا را علیه اسرائیل اعلام کرده اند. رویکرد ایران ‌دو جانبه است. آنها در غزه برای شاخه نظامی حماس اسلحه و پول تهیه می کنند. در مرزهای شمالی، ایرانیها بی وقفه در حال پر کردن انبارهای مهمات حزب الله با موشکهای نقطه زن هستند که در میدان جنگ قادر هستند خسارتهای زیادی به ارتش اسرائیل و نیروی هوایی آن وارد کنند.

به نوشته تسنیم، بعد از گذشت یک دهه از جنگ دوم لبنان، حزب الله تبدیل به نیرویی شده است که با ارتش ملی یک کشور برابری می‌کند.هفته گذشته ‌شیخ نعیم قاسم معاون حزب‌الله لبنان در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: «چیزهای زیادی درباره تواناییهای مقاوت وجود دارد که اسرائیل از آنها اطلاعی ندارد.این تواناییها نسبت به زمان جنگ دوم لبنان هم متفاوت و هم بهتر هستند.»

حدود دو سال پیش، ایران سعی کرد ستادهایی را علیه رژیم صهیونیستی در یک جبهه سوم که بلندیهای جولان در سوریه بود برپا کند. افسران بلند پایه ایرانی که به نزدیک مرز رژیم صهیونیستی و سوریه رفت‌و‌آمد می‌کردند در حملات هوایی اسرائیل هدف قرار گرفتند. به همین خاطر لیبرمن در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت ما 3 مشکل داریم که باید به آنها بپردازیم و این مشکلات عبارتند از «ایران، ایران و ایران.»/982/ب102/د

ارسال نظرات