۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۸۵۱۶۷
نماینده مردم تبریز:

تقویت تولید ملی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

علیرضابیگی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی الگویی الهام ‌گرفته از نظام اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی و قرآنی است، گفت: تقویت تولید ملی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که دولت تدبیر و امید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عملکرد مطلوبی نداشته است، اظهار داشت: دولت بارها حل مشکلات اقتصادی کشور را در برجام گره زدند، حال که بیش از یک سال از این توافق می‌گذرد؛ هنوز شاهد رکود در اقتصاد کشور هستیم.

وی با بیان این‌که بدعهدی آمریکا و غرب در اجرای مفاد برجام بارها مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: بهتر است دولتمردان بجای نگاه به بیرون، در جهت تقویت داشته‌های ملی و توانایی‌های داخلی متمرکز شوند که این مسأله بدون توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ممکن نخواهد بود.

علیرضابیگی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی را عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران می‌دانند، افزود: به یقین تحقق اقتصاد مقاومتی کشور را از بحران‌های اقتصادی نجات خواهد داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی الگویی الهام ‌گرفته از نظام اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی و قرآنی است، افزود: اگر دولت زمینه را برای گسترش فعالیت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم کند، فرصتی مناسب برای نقش آفرینی مردم در بهبود شرایط کسب و کار فراهم خواهد شد.

وی با بیان این‌که تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات، منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی مورد تأکید رهبر انقلاب است، گفت: این امر با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط در اقتصاد کشور میسر می شود.

علیرضابیگی با تأکید بر محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور از جمله توصیه‌های رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی به ویژه در اقلام وارداتی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص نیز باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بندهای متعددی از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و دیگر متولیان امر مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: بهتر است دولت در روزهای باقی مانده از فرصت خدمتگزاری، به فکر بهبود وضعیت اقتصاد و معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد، چراکه هنوز زمان فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی فرا نرسیده است./935/302/ب2

ارسال نظرات