۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۸۵۱۹۹
معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی:

قدرت امروز ایران برگرفته از پشتوانه مردمی و بومی سازی علم و فناوری است

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علم در دنیای امروز تعیین کننده و قدرت آفرین است، گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه مردمی و بومی سازی علم و فناوری است.
معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام تیمور علی عسگری شب گذشته در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به میزبانی تالار همایشهای خوارزمی با بیان اینکه علم در دنیای امروز تعیین کننده و قدرت آفرین است، اظهار داشت: قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه مردمی و بومی سازی علم و فناوری است. 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز کانون توجه نخبگان و مردم است، اضافه کرد: راهبرد این دانشگاه بر مبنای کیفی سازی و با ایجاد مدیریت استانی و فعال سازی هیأت امنا استانی تعریف شده است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی گزینی و برقراری عدالت در آموزش، جذب اعضای هیأت علمی برای ارتقا و تکمیل هرم هیئت علمی، راه اندازی مجمع خیران دانشگاهی، توجه جدی به شرکت های فن آور آزاد و مراکز رشد برای تبدیل علم به ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان ازجمله راهبردها و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است. 

حجت الاسلام عسگری یادآور شد: بیش از ۱۰۰ مرکز رشد طی سالهای اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است و از سویی نیز یک هزار و ۱۵۰ شرکت فن آور آزاد در کنار مراکز رشد به فعالیت مشغول هستند و شرایط از هر حیثی فراهم است تا مشکلات از سر راه مردم کم شود و از طریق علم و اقتصاد دانش بنیان بتوانیم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم. 

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه اقتصادی دانش بنیان و تولیدات به ثمر نشسته دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت نهادهای بسیج از کارهای مهم و اثرگذار بود که در هفته اخیر برگزارشد. 

وی اضافه کرد: اگر روزی اقضای جامعه جهاد دفاعی بود امروز مهمترین جهاد ما جهاد علمی و تبدیل ایده به ثروت است و این اصل  به عنوان اولویت اول و اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی پیش روی ما قرار دارد از این رو لازم است از کارهای سیاسی و حاشیه ساز دوری کنیم و به ماموریت های مورد نظر مقام معظم رهبری در جهاد علمی و فرهنگی بیش از گذشته عمل کنیم.

در این آیین که رییس دانشگاه های آزاد اسلامی استان سمنان، فرماندار دامغان، اساتید، اعضای هیأت علمی و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان حضور داشتند با تقدیر از زحمات و خدمات حسین عباسپور رییس قبلی، عباس علایی نوین با حکم حمیدرضا میرزاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به حاظران معرفی شد./101/977/ب1

ارسال نظرات