۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۳۴۸
اردوغان:

مقام زن بالاتر از مرد است

رییس جمهور ترکیه طی سخنانی در گردهمایی «دموکراسی و زنان» در سالن ورزشی عبدی ایپکچی استانبول گفت: به نظر زن با مرد مساوی نیست، بلکه دارای مقام والاتری است.
اردوغان

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه طی سخنانی در گردهمایی «دموکراسی و زنان» در سالن ورزشی عبدی ایپکچی استانبول گفت: وقتی یک زن در کشور ما مورد اذیت و آزار مردی قرار گیرد، نمی‌توان اسلام، فرهنگ و تمدن ملت ما را مقصر دانست، زیرا زنان در اندیشه و گرایش ما و سرزمین آناتولی از اهمیت استثنایی برخوردارند. به نظر زن با مرد مساوی نیست، بلکه دارای مقام والاتری است.

وی افزود: مقابله با بی عدالتی، ناحقی و تبعیض علیه زنان وظیفه تمام انسان‌هاست. مسبب بحران‌های کنونی جهان، اغلب آقایان، و بیشترین قربانیان آن، زنان و کودکان هستند.

به نوشته اناتولی، وضعیت زنان سوریه که طی شش سال جنگ در کشورشان مردان خود را از دست داده، خانه‌های شان ویران و با کودکان دچار مصیبت و بدبختی شده‌اند، برای تحریک وجدان بشریت به تنهایی کافی است.

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: اکنون سرکرده‌های تروریسم چه می‌گویند؟ گفته‌اند رای ما در 16 آوریل «خیر» است. خواهر و برادرانم تصور کنید اگر در 16 آوریل «خیر» بگوییم و همراه با قندیل به آسیاب آنها آب بریزیم، چه بر سر کشورمان خواهد آمد و اگر « آری» بگوییم چه می‌شود؟ با گفتن «آری» جوانان 18 ساله را وارد پارلمان کرده و اجازه می‌دهیم در مورد سرنوشت کشورش اظهارنظر کند./982/ب103/د

ارسال نظرات