۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۵۴۸۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

برخی کج سلیقگی های مسؤولان بیشتر از دشمن به ما ضرر می زند

امام جمعه اصفهان گفت: برخی کج سلیقگی ها و تنگ نظری ها نه تنها ضررهای بسیاری به حکومت وارد می کند، بلکه مردم را نیز از حکومت اسلامی نا امید می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و در دیدار جمعی از رؤسا و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستورات اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ملاک سنجش درستی یا نا درستی تصمیمات مدیران دانست و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در همان ابتدای تبلیغ اسلام و ساخت مسجد در مدینه، اقدام به ساخت صفه کرد و برای مسلمانانی که محل اسکان نداشتند ناراحت بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب به دنبال عملی کردن آرزوهای پیامبر (ص) بودند و دستور تشکیل کمیته امداد و بنیاد مسکن از جمله آنها است.

مهم ترین پاسداری از حکومت مقابله با کار حرام است

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: امام(ره) فرمودند کسی حق ندارد از مستضعفین پول زمین بگیرد و این دستور امام (ره) را بنده بارها به مسؤولان امر یادآوری کرده ام.

وی با بیان این مطلب که مهم ترین پاسداری از حکومت، ممانعت از انجام گناه در حکومت است، تذکر داد: در همه امور فقط برای خدا کار کنید و کسب درآمد بیشتر برای دستگاه به هر روشی وارد کردن حرام به حکومت اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در ابتدای انقلاب زمینهای کشاورزی در مناطق کویری در اختیار کشاورزان قرار گرفت و کشاورز با دلسوزی و سختی بسیار شن زار را به زمین کشاورزی تبدیل کرده است، حال اگر بخواهد سند آن زمین را دریافت کند هزینه های بسیاری برای هر متر زمین از او مطالبه می شود، در صورتی که باید مبلغ زمین با کیفیت اولیه در نظر گرفته شود، نه زمینی که با زحمت خود کشاورز آباد شده است و این گرفتن پول از ارزش افزوده ای است که خود کشاورز آن را به دست آورده است و شرعاً اشکال دارد.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: این مسأله در واگذاری زمین برای واحدهای صنعتی نیز تکرار می شود و قیمت زمین پس از ساخت کارخانه ارزشگذاری و مبلغ آن مطالبه می شود، در صورتی که باید برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی دولت زمین را رایگان در اختیار کارفرما قرار دهد، نه این که پول زمین بایر را پس از ساخت که ارزش بیشتری پیدا می کند، قیمت گذاری و مطالبه کنند.

خداوند با هیچ قومی عقد اخوت نبسته است

آیت الله طباطبایی نژاد به آیه "اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم" اشاره کرد و افزود: حکمت و علم الهی اقتضا می کند که هیچ چیزی را بی دلیل از کسی نگیرد و چیزی را بی دلیل به کسی ندهد و مادامی که شرایط ثابت باشد این روند ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: تا زمانی خدا با ماست و می توانیم بگوییم "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" که بر اساس دستورات الهی عمل کنیم، اما اگر منفعت طلبی و کسب حرام در دستور کار ما قرار گرفت، خداوند نیز از ما روی بر می گرداند.

برخی کج سلیقگی ها بیشتر از آمریکا به ما ضرر می زند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این مطلب که برخی کج سلیقگی های مسؤولان بیشتر از آمریکا به ما ضرر می زند، گفت: برخی کج سلیقگی ها و تنگ نظری ها نه تنها ضررهای بسیاری به حکومت وارد می کند، بلکه مردم را نیز از حکومت اسلامی نا امید می کند.

وی پیاده کردن قوانین اسلامی را فقط از روشهای اسلامی مجاز دانست و تأکید کرد: در ابتدای انقلاب که اموال مسؤولان رژیم پهلوی صادر می شد، برخی از قضات حکم به مصادره اموال شخص و همه وابستگان درجه یک او می دادند، در حالی که ممکن بود ربطی به فرد متهم نداشته باشد.

تنگ نظری در کمک به فقرا در اسلام نهی شده است

وی در بیان عظمت کار برای فقرا به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی یک لباس به فقیر بدهد، تا زمانی که یک نخ از آن باقی است، فرشتگانی مکلف می شوند تا برای آن فرد ثواب بنویسند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در تأیید دوری از تنگ نظری در کمک به فقرا به روایتی از امام صادق (ع) استناد کرد و افزود: خداوند اغنیا و فقرا را نگاه می کند و در اموال اغنیا به قدری قرار می دهد که فقرا را کفایت کند، آنقدر به آنها بدهید تا بخورند، لباس بپوشند، ازدواج کنند، صدقه دهند و حج به جا آورند.

امام جمعه اصفهان وسعت نظر اسلام را تا جایی دانست که حتی اجازه داده است برای گرفتن خادم برای فقرا از زکات مال استفاده کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: در خدمت به فقرا با وسعت نظری که در اسلام بر آن تأکید شده است عمل کنید و خانه هایی برایشان بسازید که نیازهای آنها را حتی پس از ازدواج فرزندانشان نیز پاسخگو باشد.

وی در پایان متذکر شد: مبادا برای تأمین دنیای دیگران آخرت خود را بفروشید و در همه حال جز رضای خدا و رعایت حال مردم چیز دیگری را مد نظر قرار ندهید./201/1305/ب1

ارسال نظرات