۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۶۴۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قاین توسط وزیر بهداشت، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و دیدار امام جمعه موقت طبس با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی، امام جمعه موقت طبس امروز در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان طبس، فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

 وی افزود: کانون های فرهنگی هنری اساسنامه بسیار خوب و جامعی دارند که راهگشای فعالیت های آنها هستند.

 امام جمعه موقت طبس گفت: کانون های فرهنگی هنری هم وظیفه کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان و هم وظیفه جذب آنها به مساجد را برعهده دارند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جوانان خوب تربیت شوند باید دست آنها را در دست امام جماعت گذاشت که در مدیریت کانون های فرهنگی هنری اولویت و محوریت با امام جماعت است.

 مسؤول دفتر نمایندگی کانون های مساجد منطقه ویژه طبس هم در این دیدار گفت: ۷۵ باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان طبس فعال است که از این تعداد ۱۰ باب امسال راه اندازی شده اند.

 حجت الاسلام مهدی آیین پرست اظهار داشت: مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با ۱۸ اسفند در شهرستان طبس برگزار می شود.

تبلیغ ابزار قدرتمندی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات سامان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی در حوزه های مختلف قرآنی، هیأت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی و تشکل های بانوان است.

وی، مساجد را مهمترین پایگاه دینی اسلام عنوان کرد و گفت: سامان دهی و هدایت این پایگاه مهم دینی بر عهده سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، احیاء و اشاعه معارف و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را یکی دیگر از اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بالای شبکه تبلیغ در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: هیچ شبکه ای تاکنون به قدرت شبکه تبلیغ نبوده چرا که این شبکه در کنار فرهنگ سازی می تواند جلوی بسیار از حمله ها و تهاجمات فرهنگی را نیز بگیرد.

وی با بیان اینکه مقابله با تبلیغات سوء دشمنان یکی دیگر از اهداف سازمان است، عنوان داشت: در جبهه سخت تبلیغات دشمن نباید با سرگرم شدن به مسائل حاشیه ای چندین سال عقب بیفتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، خدمت در این سازمان را به عنوان بزرگترین عبادت برای خود دانست و افزود:  اگر در دوران خدمت خود بتوانیم حتی یک نفر را هدایت کنیم بنا به فرموده اسلام ارزش آن بالاتر از تابش خورشید است.

حجت الاسلام رضایی اظهار امیدواری کرد: از این فرصت به دست آمده بتوانیم در راه رشد و تعالی فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) خدمات انجام دهیم.

پروژه های نیمه تمام درمانی سال آینده به اتمام می رسد

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان شهدا قاین اظهار کرد: در طول سه سال چهره درمان کشور تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی قرار دارد، افزود: اقتصاد ما همچنان وابسته به نفت بوده تغییر قیمت و کاهش صادرات اثرگذاری زیادی دارد.

قاضی زاده هاشمی با این شرایط اقدامات خوبی در حوزه درمان انجام شده است، اظهار کرد: در طول سه سال ۱۱ میلیون نفر رایگان بیمه شده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از پروژه های درمانی تکمیل شده و پروژه های نیمه تمام نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به معوقات حقوق و مزایای پرسنل بیان کرد: ظرف مدت یک هفته آینده حقوق و مزایای معوق پرداخت می شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به افتتاح پروژه های درمانی در خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه ها از بهترین پروژه های اجرایی در حوزه درمان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ما بهترین نیروی انسانی را در خراسان جنوبی داریم، افزود: دو تا از معاونان وزارت بهداشت در حوزه درمان از خراسان جنوبی است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید استقلال کشور را حفظ کنیم، اظهار کرد: این امر با همدلی و اتحاد میسر است.

وی با بیان اینکه برای رفع محرومیت ها باید انقلابی عمل کرد، گفت: این انقلاب ارزان به دست نیامده و نباید ارزان از دست برود.

تجهیز و احداث بیمارستان دوم قاین از خواسته های مردم است

 فرهاد فلاحتی، نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آئین افتتاح اورژانس و بخش دیالیز بیمارستان قاین اظهار داشت: با وجود روحیه جهادی، انقلابی، اخلاص و ایمان می‌شود گام‌هایی برداشت که مورد رضایت خدا و خلق خدا باشد.

وی افزود: وزیر بهداشت یکی از وزرائی است که هر وقت برای انجام کاری مراجعه کردیم، هیچ‌گاه به ما جواب منفی داده نشد و امروز با افتتاح اورژانس بیمارستان قاین شاهد نتیجه‌گیری و خدمات وزیر بهداشت هستیم.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیگیری‌های صورت گرفته ماندگاری پزشک در شهرستان قاین بود که در این راستا 32 پزشک در این شهرستان به کار گرفته شده و ماندگاری آنها وجود دارد که از این پیگیری وزیر قدردانی می‌کنیم.

فلاحتی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال آینده ردیف بودجه بیمارستان دوم در شهرستان قاین را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان قاین نیز اظهار داشت: یکی از وزرای پر تلاش دولت یازدهم وزیر بهداشت است که توانسته رضایت و خشنودی مردم را جلب کند.

کهن ترابی افزود: با حضور وزیر بهداشت شاهد انقلابی در حوزه بهداشت و درمان بودیم و به درستی دولت تدبیر و امید عدالت اجتماعی را در کشور اجرایی ساخت.

وی بیان داشت: دولت روحانی نشان داد که عدالت اجتماعی، کاهش فاصله شهر از روستا و خدمات در تمام نقاط کشور را اجرایی ساخته است./880/303/ب2

ارسال نظرات