۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۵۶۸۶
آیت الله ممدوحی:

دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی توفیقی نداشته است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کارنامه دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: انصافا دولت توفیقی نداشته است.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کارنامه دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: انصافا دولت توفیقی نداشته است؛ ما قصد سرزنش نداریم اما به هر دلیلی بوده موفقیت حاصل نکرده است.

وی با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: واقعیت این است که اقتصاد مقاومتی یک گروه متخصص و فنی می خواهد که مسلط به مسائل اقتصاد و مبانی اقتصاد دینی باشند، این گروه همچنین باید بر نظام سیاسی دنیا تسلط داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عده ای دلسوز و با انگیزه باید به شدت برای رشد اقتصاد داخلی تلاش و کوشش کنند، اظهار داشت: اقتصاد داخلی و تولید باید رشد کند، الان قاچاق بسیار مشکل ایجاد کرده و جلوی واردات بی رویه اجناس خارجی به کشور دیده شود.

وی ادامه داد: بارها مشاهده شده که عده ای کالای را که اصلا نیاز نداریم وارد کشور می کنند، رییس سازمان بنادر و کشیرانی اعلام کرد که ما خودمان متخصصانی داریم که می توانند کشتی بسازند و از خارج بهتر باشد اما به کره جنوبی سفارش داده بودند که این کارها معنا ندارد.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه وضعیت فعلی که کشور مبتلا است می روند و تعداد بسیار بالایی هواپیما می خرند، ابراز داشت: این ها هیچ ضرورتی ندارد و اگر ضرورت داشته باشد این تعداد بسیار بالا نیست، مسؤولان باید بنشینند، فکر کنند و با انگیزه به پیگیری کارها بپردازند اما این کار را نکرده و واقعا وقت را تلف کردند.

وی عنوان کرد: نمی خواهیم بگویم که کاری انجام نشده است یا آن ها سوء برداشت داشته اند و دارای نیت باطلی بودند؛ اما کار قابل قبولی از دولت دیده نشده است و انتظار می رفت دولت حداقل کار عملی شایسته ای را به مردم ارائه می کرد تا از نظر معیشتی این همه گرفتار نباشند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نفش دولت در بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه هرچه به این بانک ها درباره بانکداری اسلامی تذکر می دهند آن ها گوش نمی کنند، واقعا نمی دانیم که بانک ها چرا این کار را می کنند؟/1323/ 302/ص

ارسال نظرات