۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۸۵۸۳۴
نماینده آیت الله سیستانی:

فتوای آیت الله سیستانی مقدسات عراق را نجات داد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد که فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی مقدسات عراق را از شر داعش نجات داد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در مرکز اسلامی «بیت القائم» در شهر برادفورد انگلیس با اشاره به آیه 30 سوره فصلت گفت: اسلام، مسلمانان را به التزام به مسائل و قوانین دینی سفارش و خداوند متعال در این آیه شرط نزول خیر و برکات الهی را استقامت جدی مردم در مسائل دینی عنوان کرده است.

وی تقلید مردم در مسائل دینی و شرعی از مراجع را یک مساله واجب دانست و عنوان کرد: مردم نسبت به مسائل شرعی جاهل هستند بنابراین باید از انسانی که در مسائل دینی مجتهد، اعلم، متقی و مؤمن باشد، تقلید کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تاکید کرد: مرجعیت شیعه در دوران کنونی ضامن حفظ مذهب و عقاید دینی در برابر هر گونه انحرافات است. حضرت آیت الله سیستانی با فتوای جهاد کفایی از مقدسات عراق در برابر داعش دفاع کرد. مردم عراق نیز با لبیک به فتوای مرجعیت به دفاع از کشور و مقدسات پرداختند.

جوانان نسبت به تبلیغات مسموم داعش هوشیار باشند

وی ادامه داد: والدین باید مراقب فرزندان خود باشند که در مسیر افکار منحرف که به اسم اسلام و دولت اسلامی مطرح می‎شود، قدم برندارند زیرا این خرافات زایده درگیری و اختلافات سیاسی است و هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد.

حجت الاسلام کشمیری خاطرنشان کرد: جوانان باید نسبت به این افکار گمراه هوشیار باشند زیرا دشمنان به طور مستقیم دین و عقایدشان را هدف قرار داده‎اند.

وی خواستار تمسک به سیره ائمه اطهار (ع) شد و گفت: اهل بیت (ع) کشتی نجات انسان‎ها در دنیا و آخرت هستند بنابراین ما باید به احادیث آنان که معتبر و دارای سند صحیح هستند، عمل کنیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا پیروزی نیروهای امنیتی در عملیات آزادسازی بخش غربی استان موصل را تبریک گفت و ادامه داد: مجاهدان عراقی با شکست داعش توانستند سر افعی را قطع کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات