۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۸۶۰۳۷

توسعه همکاری‌های کتابخانه ملی یونان و ایران

رییس کتابخانه ملی یونان در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان از همکاری‌های دوجانبه بین کتابخانه ملی یونان و کتابخانه ملی جمهوري اسلامي ایران استقبال كرد.
یونان

به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، 17 اسفندماه با فیلیپس تسیمپوگلوس، ریس کتابخانه ملی یونان ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار كه در محل ساختمان تاریخی و قدیمی کتابخانه ملی در آتن صورت گرفت، تسیمپوگلوس در سخنان خود، به تشريح فعالیت‌های کتابخانه ملی و روش‌های متداول استفاده و بهره‌برداری مردم به ویژه محققان و پژوهشگران پرداخت.

ریس کتابخانه ملی یونان ادامه داد: با حمایت‌های دولت و نهادهای فرهنگی به زودی کتابخانه ملی یونان به ساختمان جدید که با  امکانات و تجهیزات وسیع و مدرنی مجهز شده است، منتقل خواهد شد.

حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اشاره به کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه ملی ایران در دو دهه گذشته با گسترش و توسعه چشمگیری مواجه بوده و هم‌اکنون، مرجع اصلی و یکی از سرمایه‌های علمی و معنوی کشور ما به شمار مي‌رود که روزانه صدها نفر از محققان و پژوهشگران از طیف‌های مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، نویسندگان و علاقه‌مندان از آن بهره می‌برند و این نقش مهمی در تأمین منابع علمی مورد نیاز پژوهشگران دارد.

وي همچنين، به فراهم كردن دسترسی دیجیتالی علاقه‌مندان و پژوهشگران از طریق ایترنت و فضای مجازی برای آشنایی با منابع اين كتابخانه، گفت: مدیران و کارشناسان کتابخانه ملی ایران در بخش ترمیم و نگهداری کتب خطی و کارگاه‌های آموزشی توانایی بالایی دارند. پیشنهاد می‌کنم چنانچه مایل باشید همکاری‌های دو جانبه کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی یونان را در دستور کار قرار دهیم چراکه زمینه‌های خوبی برای همکاری دوجانبه وجود دارد.

در بخش پاياني اين ديدار، ریس کتابخانه ملی یونان ضمن ابراز علاقه‌مندي خود نسبت به همکاری‌های دوجانبه، از مبادلات و همکاری‌های دوجانبه بین کتابخانه ملی یونان و کتابخانه ملی ایران استقبال كرد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این ديدار در مورد کتاب‌های خطی و فارسی مذاکراتی انجام و مقرر شد در آینده‌ای نزدیک پیرامون این موضوع برنامه مشترکی با همکاری رایزنی فرهنگی ايران تنظیم شود./982/ب103/د

ارسال نظرات