۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۶۲۴۹
آیت الله علما:

حفظ درختان وظیفه ای بر عهده همه مسلمانان است

آیت الله علما با اشاره به احادیث و روایات درباره کاشت درخت، گفت: حفظ درختان وظیفه ای بر عهده همه مسلمانان است و موجب کاهش تخریب محیط زیست در آینده می شود.
درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری درختکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در آیین درختکاری در قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری یک اصله نهال را غرس کردند.

امام جمعه کرمانشاه در این مراسم ابراز داشت: باید با توجه ویژه به درختکاری و محیط زیست، مشکلاتی نظیر گرد و غبار و آلودگی هوا و گرم شدن زمین را که روز به روز بیشتر نمایان می شود، برطرف کنیم.

آیت الله علما تصریح کرد: ما در مقابل آینده محیط زیست کشور مسؤول هستیم و باید امروز برای اصلاح وضعیت محیط زیست قدم برداریم تا در آینده شاهد مشکلات پیچیده محیط زیست نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این درختکاری و توجه به محیط زیست باید متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه باشد و همه نهادهای مرتبط باید در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه باید جنگل های متناسب را احیا کرد و در زمینه حفظ و نگهداری از این سرمایه های ارزشمند کوشا بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به درختکاری در احادیث معصومین(ع) مورد تأکید بوده است، مطرح کرد: باید با توجه به این احادیث گرانقدر، کاشت و نگهداری از درختان را وظیفه ای دینی برای هر فرد مسلمان بدانیم تا در آینده شاهد تخریب بیشتر محیط زیست نباشیم.

گفتنی است، در این مراسم از دفترچه های «نگهداری همگانی فضای سبز» تألیف معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) نیز از سوی آیت الله علما رونمایی شد./857/202/ب2

ارسال نظرات