۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۲۹۲
دادستان کل کشور:

انس با قرآن زمینه ساز هدایت انسانی است

حجت الاسلام منتظری قرآن را کتاب هدایت و شفای امراض روحی انسان دانست و گفت: انس با قرآن زمینه ساز هدایت انسانی است.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در هتل کایای تبریز با بیان اینکه ضلالت انسان می تواند تا جایی تداوم یابد که انسان بازگشتی نداشته باشد، اظهار داشت: تمسک به قرآن مایه هدایت انسان از گمراهی است.

وی قرآن را کتاب هدایت و شفای امراض روحی انسان دانست و خاطرنشان کرد: انس با قران زمینه ساز هدایت انسانی است، خداوند قرآن را مایه هدایت بشری و شفای دل انسان نازل کرده است تا او را از مسیر ضلالت و گمراهی دور کند و به مسیر هدایت سوق دهد.

دادستان کل کشور با تأکید بر زندگی قرآنی انسان، تصریح کرد: قرآن کتابی انسان ساز است و توجه به ویژگی و عمق انسان ساز آن او را هدایت خواهد کرد، انسان با عمل به قرآن به عنوان کتاب هدایتگر و انسان ساز و عمل به آموزه های آن، زندگی او قرآنی و پر برکت خواهد بود.

وی انقلاب را زمینه ساز گرایش جامعه ایرانی به قرآن دانست و گفت: ما شاکریم که انقلاب اسلامی سبب ساز گرایش بالای جامعه ایرانی به قرآن کریم شد، باید نواقص و اشکالات جامعه برطرف شود تا قرآن کریم و اسلام به واسطه جامعه اسلامی مورد اتهام قرار نگیرد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به ویژگی‌های جامعه قرآنی، ابراز داشت: یک جامعه قرآنی در بازارش ربا و کم فروشی نیست و بانک هایش به دنبال نزول دادن نیستند، بنابراین باید تلاش خود را جهت تحقق جامعه قرآنی حقیقی دو چندان کنیم و آموزه های قرآن را در جامعه بیش از گذشته تحقق بخشیم.

وی با طرح این سوال که آیا عملکرد بانک‌ها و بازار معرف یک جامعه اسلامی است؟ افزود: اینگونه عملکردها اسلامی نیست، مگر می‌شود گناهی که در قرآن کریم به عنوان جنگ با خدا در نظر گرفته شده است مورد توجه نباشد؟

دادستان کل کشور با بیان اینکه چرا باید بوی نزول و رباخواری در بانک‌های کشور اسلامی به مشام برسد؟ گت: همه عملیات بانکی نزول نیست و قوانین کاملا اسلامی است اما در اجرا نباید طوری دیگر عمل شود که عملا با نزول و رباخواری جامعه را در مسیر نزول و ربا قرار دهیم.

و یا اشاره به گذشت سی و هشت سال از انقلاب اسلامی ایران،  تصریح کرد: بعد از گذشت این سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم ننگ نزول و ربا را از سیستم بانکی‌ پاک کنیم،  یک جامعه قرآنی لازم است بایدها و نبایدهای قرآن را در خود پیاده کند و از آموزه های قرآن دور نشود./854/پ202/ص

ارسال نظرات