۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۳۶۲
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور خبرداد؛

نام نویسی 16 هزار طلبه خواهر در یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور از نام نویسی 16 هزار طلبه خواهر و شرکت 13 هزار طلبه در یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهیمن جشنواره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه قرآن راه سعادت بشر است، گفت: قرآن راه سعادت بشر را در کنار امام حی و زنده بیان می کند و انسان در هر زمان باید به امام زمان خود رجوع کند؛ زیرا عدم رجوع به امام زمان، انسان را مانند یزیدیانی می کند که قرآن را بر سر نیزه کردند و قرآن ناطق را به شهادت رساندند.

وی افزود: رسالت طلبه آموختن قرآن کریم و انس با قرآن است، زیرا انس با قرآن روح انسان را شاداب کرده و مدل های مختلف سبک زندگی را به او معرفی می کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه امروز هرکس که بخواهد در مسیر قرآن گام بردارد و امام و پیشوای خود را قرآن و امام زمان(عج) می داند باید در عصر غیبت در مسیر فقها به عنوان نایبان امام زمان حرکت کند، گفت: هر کس در این مسیر حرکت نکند از مسیر سعادت دور شده و در ورطه گمراهی وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندی با بیان اینکه رسول خدا(ص) مسلمانان را به فهم مفاهیم قرآن و تفکر در آن دعوت کرده اند، گفت: قرآن نور است و انس با قرآن، نور قرآن را در قلب و روح انسان نفوذ می دهد.

وی افزود: تلاوت قرآن باید به آرامی و با خشوع و از روی تفکر باشد؛ زیرا اگر قرآن بدون این سه عنصر تلاوت شده اثرات آن محدود است اما اگر به این سه عنصر توجه شود زندگی انسان زیبا شده و آهنگ قرآنی به خود می گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در یازدهیمن دوره جشنواره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور 16 هزار طلبه خواهر ثبت نام کرده اند که در مرحله حضور در مسابقات 13 هزار نفر شرکت داشته اند، افزود: حضور خواهران طلبه در عرصه تفسیر، تدبر در قرآن و مفاهیم قرآن بسیار چشمگیر بوده و در رشته های حفظ و قرائت نیز حضور طلاب خواهر بسیار چشمگیر بود و استقبال خوبی از سوی خواهران طلبه صورت گرفت.

حجت الاسلام اسکندری یادآور شد: حضور خواهران در عرصه ارائه آثار هنری و مقالات نیز نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است./968/پ202/ی

ارسال نظرات