۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۸۶۵۳۰
از سوی آستان قدس رضوی؛

همایش علمی «بانوی برکت» در مشهد برگزار می شود

مدیرعامل بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) همایش علمی «بانوی برکت»، از مجموعه برنامه‌های «ریحانه» به همت بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‎شود.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتیتبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش علمی «بانوی برکت» به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) خبر داد و گفت: مقرر شده در فاصله زمانی شهادت حضرت فاطمه(س) تا ولایت این بانوی گرامی مجموعه برنامه هایی را آستان قدس در راستای عرض ارادت به استان حضرت زهرا(س) و تجلیل و تکریم مقام مادر و مقام بانوان داشته باشد که یکی از این برنامه ها تحت عنوان بانوی برکت است.

حجت الاسلام شریعتیتبار با بیان اینکه این همایش علمی برنامه ای است از مجموعه برنامههای «ریحانه» که به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار میشود، افزود: این همایش با هدف دهه فاطمیه، تبیین هویت زن مسلمان، آشنا کردن بانوان خادم با سیره حضرت زهرا(س) در برخورد با میهمانان، به روز رسانی آگاهیهای بانوان خادم در حوزه اعتقادی و رفتاری و آشنا کردن آنان با کتابهای تولید شده و متناسب در این حوزه، برگزار میشود.

وی با اشاره به حضور بانوان فاضله و فرهیخته در همایش «بانوی برکت»، تصریح کرد: جامعه هدف این همایش را 150 نفر از بانوان فعال در مجموعه حرم مطهر رضوی تشکیل می دهند البته در کنار این بانوان بسیاری از بانوان فرهیخته علمی و فرهنگی دیگر نیز حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه بانو مجتهده صفاتی به عنوان سخنران محوری این همایش حضور خواهد داشت، اظهار کرد: وی مولف چندین اثر با موضوع «اخلاق فاطمی در میزبانی و زائر پذیری» است.

حجت الاسلام  شریعتی تبار با اشاره به پیش بینی سه کمیسیون در این همایش اظهار داشت: این کمیسیونها در سه موضوع «خرافهها و بدعتها در زیارت رضوی»، «اخلاق فاطمی در میزبانی و زائرپذیری» و «نیازسنجی فکری و معنوی بانوان خدمتگزار در حریم رضوی» برگزار می شوند.

به گفته وی در این کمیسیون مقالات مختلفی ارائه می شود و برترین ها معرفی می شوند.

لازم به ذکر است، اختتامیه این همایش شنبه 21 اسفند 95 ساعت 8:30 الی 13 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سالن همایشهای بنیاد پژوهشهای  اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دوربرگردان شیخ طبرسی برگزار میشود./101/1308/ب1

ارسال نظرات